Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK już pracuje na linii Wrocław - Międzylesie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
10-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Na trasie Wrocław - Międzylesie PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace między Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną. Pociągi jadą tam z prędkością do 120 km/h. Specjalistyczny sprzęt przygotowuje tor na odcinku Ziębice-Starczów. W grudniu m.in. dzięki tym pracom, z Wrocławia do Międzylesia, pojedziemy w rekordowo krótkim czasie – poniżej 100 minut. Wartość działań to ponad 150 mln zł.

Z Wrocławia do Międzylesia, na odcinku Smardzów Wrocławski – Żórawina, pociągi przyspieszyły już do 120 km/h. Najintensywniejsze prace prowadzone są obecnie przez PKP PLK między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim. Na szlakach widać robotników, którzy pracują z pomocą fachowego sprzętu.

Kolejowy kombajn i maszyny dwudrogowe

Zarządca infrastruktury informuje, że wykorzystuje specjalistyczne maszyny do prac na kolejnych odcinkach. Między Ziębicami i Starczowem pracuje PUN, czyli 300-metrowa maszyna, która podnosi tor i wymienia podkłady. Przez kilka dni PUN wymieni 5 tys. podkładów. W październiku, między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk, wykorzystany zostanie kolejowy kombajn- AHM 800R. Maszyna wykona całkowite wzmocnienie podtorza w zaplanowanym wcześniej miejscu.

Zmechanizowane prace skracają czas zmian, wprowadzonych z wyprzedzeniem do rozkładu jazdy i zapewniają wymaganą jakość robót. Poza dużymi maszynami – AHM i PUN, przy robotach wykorzystywane są dwudrogowe koparki oraz maszyny do układania i przesuwania szyn. Roboty torowe uwzględniają wykonanie odwodnienia. To istotne prace, które zapewniają odpowiedni stan torów i przejazd pociągów w rozkładowym czasie.

Tunel, wiadukty i mosty

Poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia, PKP PLK poprawi stan obiektów inżynieryjnych. Tunele, mosty i wiadukty są ważnymi ogniwami kolejowej drogi. Wykonano już prace na moście w Żórawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponad 300-metrowym tunelu w Długopolu Zdroju.

Zwiększanie możliwości linii

Rozpoczęły się prace nad przystankiem posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo Przyłęk–Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy), co zwiększy przepustowość linii, przy zachowaniu odpowiedniej odległości między pociągami. Dzięki temu między stacjami będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja pn. "Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego" w ramach projektu "Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I" za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 roku.

Bezpieczniej na ponad 60 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych

Wymiana i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym, podnosi poziom bezpieczeństwa na linii. Na 20 skrzyżowaniach PLK wymienia urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawia nawierzchnie drogową. Na przejazdach w Mędłowie, Żórawinie, Żernikach, Bogunowie, Węgrach i Strzelinie zabudowano już nowe płyty. Na dniach zakończą się prace na kolejnych skrzyżowaniach torów i drogi między Żórawiną a Strzelinem. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Skoordynowane prace trzech zakładów linii kolejowych

Na prawie 140-kilometrowym odcinku linii kolejowej Wrocław–Międzylesie prace wykonują zespoły trzech zakładów: wrocławskiego, opolskiego i wałbrzyskiego. Ze względu na szeroki zakres robót, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinkach Strzelin–Kamieniec Ząbkowicki oraz Kłodzko Miasto–Międzylesie. Odpowiednia integracja prac zapewni lepszą ofertę podróży w krótszym czasie. Najszybsze pociągi już w grudniu przejadą ten dystans w około 100 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5