PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł na modernizację odcinka linii nr 25 Mielec – Padew oraz budowę bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec.
Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Przebudowana zostanie infrastruktura pasażerska na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje PKP PLK.
W Mielcu, nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy. Zadaniem wykonawcy - który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi skrzyżowanie z drogą w poziomie szyn.
Roboty, ujęte w przetargach, na rewitalizację odcinka Padew – Mielec planowane są na I kwartał 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł. Finansowanie
w ramach RPO województwa Podkarpackiego.
Trwają prace z poprzedniego etapuObecnie
realizowane są prace na linii nr 25 na dalszym odcinku Mielec – Dębica. W ramach kontraktu w samym Mielcu budowane jest w miejscu kładki przejście pod torami. Jak zapowiada PLK, jesienią 2021 r. składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie. Obecnie czynna jest trasa Mielec - Dębica. Dzięki inwestycji,
od września nowym torem między Mielcem a Kochanówką jeżdżą już pociągi towarowe. Od 13 czerwca pojadą dalej - od Kochanówki do Dębicy.
W stacji Mielec przebudowywane są tory i budowany peron. Przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej. Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka Pustków Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia - informuje PLK.
Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 6 mostów, m.in. w Mielcu nad rzeką Trześć, w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są
częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto.
Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 zł, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 zł. Niestety, po wydaniu tak dużej kwoty
samorząd planuje bardzo ograniczoną ofertę przewozową dla pasażerów.