Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wrócą bezpośrednie pociągi regionalne z Łodzi do Wrocławia? Rozmowy trwają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-06-2023
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wrócą bezpośrednie pociągi regionalne z Łodzi do Wrocławia? Rozmowy trwają
fot. Polregio
Czy po trzyletniej przerwie do rozkładu jazdy wrócą bezpośrednie kursy Polregio z Łodzi do Wrocławia? Łódzki urząd marszałkowski informuje o przygotowaniach nowego rocznego rozkładu jazdy. Być może ponownie pojawią się w nim kursy zlikwidowane w związku z przejęciem obsługi trasy Łódź – Ostrów Wielkopolski przez ŁKA.

Od ponad dwóch lat nie kursują bezpośrednie pociągi regionalne z Łodzi do Wrocławia. Ich likwidacja była związana z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o przekazaniu obsługi części kursów pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim własnej spółce Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Polregio skróciło wówczas swoje połączenia do odcinka Ostrów Wielkopolski – Wrocław Główny. ŁKA przez rok utrzymywała natomiast połączenia skomunikowane na stacji w Ostrowie.

Ponowna zmiana przewoźnika nie przyniosła powrotu kursów

Po dwunastu miesiącach, w grudniu 2021 r., samorząd zadecydował jednak o ponownej zmianie operatora. ŁKA uruchomiła weekendowe kursy Łódź – Ostrów Wielkopolski – Poznań Główny, ale codzienne połączenia ograniczone do odcinka Łódź – Ostrów znów zaczęło realizować Polregio. Miało to pomóc w optymalizacji wykorzystania wojewódzkiego taboru, ale nie przełożyło się na poprawę oferty międzywojewódzkiej. Kursy Łódź – Ostrów i Ostrów – Wrocław pozostały bowiem rozdzielone, co Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego tłumaczył kwestiami związanymi z obiegami taboru (planem wykorzystania pojazdów na kolejnych kursach).

– Połączenia kolejowe z Łodzi do Wrocławia przebiegają przez obszar trzech województw, tj. łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Wymagają więc wzajemnych uzgodnień pomiędzy organizatorami przewozów – wskazuje Zespół Prasowy UMWŁ, obrazując trudności w uruchomieniu bezpośrednich kursów finansowanych z kasy regionów. Przypomina także, że dziś miasta łączą pociągi uruchamiane przez PKP Intercity na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Mimo to potwierdza, że trwają prace mające na celu przywrócenie do rozkładu jazdy kursów Regio w ich dawnej relacji.

Pociągi mogłyby ruszyć w grudniu

Urząd wskazał bowiem, że podczas konstrukcji nowego rocznego rozkładu jazdy podjęte zostały rozmowy o możliwości ponownego połączenia kursów Polregio z Łodzi do Ostrowa i z Ostrowa do Wrocławia. – Trwa konstruowanie rozkładu przez PKP PLK – informują służby prasowe marszałka. Jeśli uda się wypracować nowe rozwiązanie, o jego szczegółach ma wkrótce poinformować przewoźnik.

Pociągi regionalne z Łodzi do Wrocławia mogłyby więc rozpocząć kursowanie w połowie grudnia tego roku. To dobra informacja nie tylko dla mieszkańców większych miast, w których dziś można wsiąść do pociągu Intercity, ale też dla pasażerów z mniejszych miejscowości, którzy dziś muszą podróżować z przesiadką. Dodajmy, że utrzymywana jest wciąż oferta bezpośrednich połączeń regionalnych z Łodzi przez Ostrów do Poznania, a uruchamianie na tej trasie dodatkowych kursów przez ŁKA i Koleje Wielkopolskie świadczy o potencjale międzywojewódzkich połączeń realizowanych z wykorzystaniem linii nr 14 na odcinku Łódź – Ostrów.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5