Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wojsko kupuje lokomotywy i wagony na Hel

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wojsko kupuje lokomotywy i wagony na Hel
rys. materiały przetargowe
Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła przetarg na dostawę fabrycznie nowego taboru wąskotorowego do jednostki na Helu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych lokomotyw spalinowych i wagonów platformowych na tory o prześwicie 600 mm Marynarki Wojennej RP w Helu. O liczącej 16,5 km wojskowej sieci kolejowej, a nawet o prawdopodobnym zamówieniu Marynarki na nowy tabor do przewozu min pisaliśmy już przed dwoma laty w obszernym artykule Dominika Wójcika na temat Kolei Helskich. Można go znaleźć tutaj (dostęp do artykułu został otwarty). Polecamy również materiał o zabytkach kolei na Helu.

Jak się okazuje, Komenda Portu Wojennego Gdynia ostatecznie zamawia nie jedną, a dwie lokomotywy. Chodzi o spalinowozy jednokabinowe o mocy 55 kW, sile uciągu 20 kN przy rozruchu i masie do 10 ton. Długość lokomotywy ma wynosić nie więcej niż 4,5 metra, szerokość – 1,44 m, wysokość – 2,4 m, a rozstaw osi – do 1,25 m. Prędkość maksymalna ma wynosić co najmniej 4,5 m/s, czyli 16,2 km/h.  Marynarka nie ma wysokich wymagań dotyczących komfortu pracy maszynisty. Chce zamontowana zamkniętej kabiny maszynisty z ogrzewaniem, uchylną szybą i drzwiami przesuwnymi.

Jeśli chodzi o wagony–platformy, to zamówienie obejmuje 12 sztuk plus opcję na kolejne 12. Ich ładowność ma wynosić 3 tony, przy masie własnej do 2,5 tony. Mają mieć po dwa wózki i 5,7 metra długości. Powierzchnia ładunkowa ma mieć długość min. 5 m, szerokość 1,12 m i być położona na wys. 67 cm nad główką szyny. Wagon ma być wyposażony w podest roboczy dla pracownika, zamocowany do jednego z wózków jezdnych, posiadający poręcz (barierkę), do której będzie zamocowana dźwignia hamulca postojowego. Podest musi mieć szerokość wózka jezdnego i być długi na 700 mm. Podłoga wagonów ma być drewniana (deski dębowe o grubości 50 mm). Wojsko życzy sobie również dostawy demontowalnych burt, stelaży i plandeki (na rysunku poglądowym powyżej). Lokomotywa i wagony mają być w kolorze oliwkowym (RAL 6006).

Termin realizacji zamówienia to 18 listopada 2016 roku. Wojsko przed ogłoszeniem przetargu przeprowadziło dialog techniczny z branżą.  Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). Wojsko wymaga dwuletniej gwarancji, ale oferent może zaproponować nawet pięć lat. Oferty można składać do 30 maja.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Wojsko sprzedaje 50-letnią lokomotywę

Tabor i technika

Wojsko sprzedaje 50-letnią lokomotywę

Jakub Madrjas 13 września 2016

Wojsko kupuje używane wagony

Tabor i technika

Wojsko kupuje używane wagony

Jakub Madrjas 15 lipca 2016

Wojskowy pociąg w Słupsku? To rutynowe działania

Warte uwagi

Wojskowy pociąg w Słupsku? To rutynowe działania

jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2014

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Wojsko sprzedaje 50-letnią lokomotywę

Tabor i technika

Wojsko sprzedaje 50-letnią lokomotywę

Jakub Madrjas 13 września 2016

Wojsko kupuje używane wagony

Tabor i technika

Wojsko kupuje używane wagony

Jakub Madrjas 15 lipca 2016

Wojskowy pociąg w Słupsku? To rutynowe działania

Warte uwagi

Wojskowy pociąg w Słupsku? To rutynowe działania

jm, Rynek Kolejowy 03 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5