Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Wojna o tramwaje na Trakcie Królewskim w stolicy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Wojna o tramwaje na Trakcie Królewskim w stolicy
Temat budowy linii tramwajowej na Trakcie Królewskim w Warszawie powrócił za sprawą rankingu, który na zamówienie ratusza przygotowała międzynarodowa firma analityczna. Pokazuje on kolejność, w jakiej powinna rozwijać się sieć tramwajowa w mieście do 2040 roku. Pomysł na przywrócenie tramwajów na Nowym Świecie wywołał internetową burzę.

Ranking przygotowany został przez firmę CH2M HILL. W pierwszej piątce obok linii na Gocław czy do Wilanowa znalazła się „Droga Królewska”. To około 6 km torów od pl. Unii Lubelskiej przez Bagatelę i od pl. Zbawiciela przez al. Wyzwolenia do Alej Ujazdowskich, dalej placem Trzech Krzyży, Nowym Światem, Krakowskim Przedmieściem, Miodową, Bonifraterską do ul. Międzyparkowej i Andersa. Koszt tej inwestycji szacowany jest na 63,5 mln zł.

Ale pomysłowi kategorycznie sprzeciwia się m.in. Krzysztof Domaradzki, urbanista odpowiedzialny za przebudowę Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia kilkanaście lat temu, a obecnie również za plan zagospodarowania rejonu ul. Foksal. W planie tym znalazł się zapis o niedopuszczaniu komunikacji tramwajowej. Według Domaradzkiego dobrze jest tak, jak jest teraz. Nie zgadza się z nim autor bloga o warszawskiej komunikacji i spora część stołecznych społeczników, którzy argumentują, iż Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście są permanentnie zakorkowane, dlatego konieczna jest budowa linii tramwajowej, która mogłaby odciążyć ruch autobusowy w tym miejscu.

To tylko fragment wiadomości. Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5