Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Wojkowice: Co pozostało po tramwaju?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Wojkowice: Co pozostało po tramwaju?
Historia połączenia tramwajowego z Będzina do Wojkowic zakończyła się już ostatecznie. Torowisko, z którego korzystała zlikwidowana przed ośmioma laty linia 25, zostało zdemontowane, a w jego śladzie na części trasy powstała... droga rowerowa. Pasażerów komunikacji miejskiej wozi natomiast stary autobus.

Na fali likwidacji kilku tras tramwajowych w ostatnich latach pierwszej dekady XXI wieku w 2006 roku z górnośląskiej sieci tramwajowej zniknęła linia 25 łącząca Dąbrowę Górniczą z Wojkowicami i Żychcicami. Spowodowało to całkowite zawieszenie przewozów pomiędzy Będzinem a krańcem w Żychcicach. Zamiast wagonów 105N pasażerów zaczęły wozić autobusy nowej linii o przejętym od tramwajów numerze.

Agonia odcinka do Grodźca trwała kilka miesięcy dłużej. W czerwcu na skróconą trasę Będzin Muzeum – Grodziec Kopalnia wyjechał wagon 4N. Zaledwie kilka kursów w ciągu doby nie przyciągnęło jednak pasażerów i linię ponownie zlikwidowano. Po ośmiu latach od zawieszenia ruchu do Wojkowic i po siedmiu od końca połączenia z Grodźcem na wielu fragmentach trasy trudno bez znajomości dziejów po zakończeniu ruchu odtworzyć jej przebieg – tor rozebrano, zdemontowano sieć energetyczną.

Dawna pętla tramwajowa zniknęła pod powierzchnią spożywczego dyskontu, a nieużyteczny pas ziemi po torowisku pomiędzy Będzinem a Grodźcem zamieniony został w 2012 roku w drogę rowerową. Jedyne, co odróżnia ją od pozostałych ścieżek, to przebieg względem ulic – w charakterystyczny dla śląskiej sieci tramwajowej sposób tor biegł w niektórych miejscach w pewnym oddaleniu od drogi.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5