Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Województwo lubelskie ponownie z przetargiem na nowe pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Województwo lubelskie ponownie z przetargiem na nowe pociągi
fot. MS
Województwo lubelskie ponownie ogłosiło przetarg na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chce pozyskać nawet pięć nowych pociągów.

Przetarg pn. “Zakup nowoczesnego, bezemisyjnego taboru kolejowego, wyposażonego w urządzenia pokładowe ERTMS”, został opublikowany 17 lipca.

Zamówienie podstawowe (nazwane przez UMWŁ gwarantowanym) obejmuje dostawę czterech fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych tego samego typu. Prawo opcji, z której będzie można skorzystać do pół roku od podpisania umowy, zakłada zakup tylko jednego dodatkowego pociągu.

Ekojazda i sygnalizacja przystanków "na żądanie"

Specyfikacja pojazdów jest praktycznie taka sama, jak w poprzednim przetargu. Województwo lubelskie wskazuje, że nowe pociągi powinny mieć m.in. co najmniej 290 miejsc – z czego 130 to miejsca siedzące oraz co najmniej 10 siedzeń rozkładanych. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się 2 miejsca dla pasażerów z niepełnosprawnościami oraz 8 miejsc do przewozu rowerów.

Pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, toalety czy ładowarek (USB 3.0 oraz USB-C). Dodatkowo zamówienie przewiduje także ładowarki indukcyjne przeznaczone do ładowania urządzeń na każdym stoliku montowanym przy oknie. Samorząd chce, żeby pojazdy były wyposażone w system "przystanek na żądanie" obejmujący przyciski oraz systemy komunikacji głosowej oraz wizualnej. W pojeździe musi zostać przewidziane również miejsce na automat biletowy wraz z mocowaniami.

Wykonawca na podstawie informacji UMWL przedstawi cztery warianty wykonania zewnętrznego schematu malowania. Co ciekawe, każdy pociąg ma zostać wyposażony w system ułatwiający prowadzenie w trybie ekodriving. Chodzi o podpowiedzi i sugestie dla maszynisty. Pociągi zostaną wyposażone w system ETCS poziomu 1 i 2. Ich konstrukcja ma z kolei umożliwiać eksploatację przez minimum 30 lat, a naprawa P5 zostanie przeprowadzona po 36 latach lub co 3,6 mln przejechanych kilometrów.

Prawie cztery lata na dostawę

Producenci zainteresowani dostawą pociągów mogą składać swoje oferty do 22 sierpnia. Decydującym kryterium będzie cena (60 proc.). Prócz tego pod uwagę będzie brany wydłużony okres gwarancji na pojazdy (12 proc.), deklarowana masa pociągów (12 proc.), termin dostawy (12 proc.) oraz funkcjonalność pojazdów (6 proc.).

Wybrany wykonawca będzie miał 46 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie i dostarczenie nowych pociągów.

Warto przypomnieć, że poprzedni przetarg ogłoszony w maju tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego musiał unieważnić. Nikt bowiem nie chciał dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nikt nie chce dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Nikt nie chce dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny

Jakub Rösler 22 czerwca 2024

Lubelskie na zakupach nowych pociągów

Tabor i technika

Lubelskie na zakupach nowych pociągów

Jakub Rösler 16 maja 2024

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

Pasażer

Województwo Lubelskie raczej nadal będzie zamawiać dwuczłonowe ezety

Tabor i technika

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

Prawo i polityka

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

jar, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2018

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

Pasażer

Zobacz również:

Nikt nie chce dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny

Tabor i technika

Nikt nie chce dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny

Jakub Rösler 22 czerwca 2024

Lubelskie na zakupach nowych pociągów

Tabor i technika

Lubelskie na zakupach nowych pociągów

Jakub Rösler 16 maja 2024

Lubelskie: Więcej podróżnych po zakończonych modernizacjach

Pasażer

Województwo Lubelskie raczej nadal będzie zamawiać dwuczłonowe ezety

Tabor i technika

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

Prawo i polityka

Lubelskie: Budżety samorządów a kolej

jar, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2018

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5