Województwo lubelskie ponownie ogłosiło przetarg na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Chce pozyskać nawet pięć nowych pociągów.
Przetarg pn. “Zakup nowoczesnego, bezemisyjnego taboru kolejowego, wyposażonego w urządzenia pokładowe ERTMS”, został opublikowany 17 lipca.
Zamówienie podstawowe (nazwane przez UMWŁ gwarantowanym) obejmuje dostawę czterech fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych tego samego typu. Prawo opcji, z której będzie można skorzystać do pół roku od podpisania umowy, zakłada zakup tylko jednego dodatkowego pociągu.
Ekojazda i sygnalizacja przystanków "na żądanie"Specyfikacja pojazdów jest praktycznie
taka sama, jak w poprzednim przetargu. Województwo lubelskie wskazuje, że nowe pociągi powinny mieć m.in. co najmniej 290 miejsc – z czego 130 to miejsca siedzące oraz co najmniej 10 siedzeń rozkładanych. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się 2 miejsca dla pasażerów z niepełnosprawnościami oraz 8 miejsc do przewozu rowerów.
Pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, toalety czy ładowarek (USB 3.0 oraz USB-C). Dodatkowo zamówienie przewiduje także ładowarki indukcyjne przeznaczone do ładowania urządzeń na każdym stoliku montowanym przy oknie. Samorząd chce, żeby pojazdy były wyposażone w system "przystanek na żądanie" obejmujący przyciski oraz systemy komunikacji głosowej oraz wizualnej. W pojeździe musi zostać przewidziane również miejsce na automat biletowy wraz z mocowaniami.
Wykonawca na podstawie informacji UMWL przedstawi cztery warianty wykonania zewnętrznego schematu malowania. Co ciekawe, każdy pociąg ma zostać wyposażony w system ułatwiający prowadzenie w trybie ekodriving. Chodzi o podpowiedzi i sugestie dla maszynisty. Pociągi zostaną wyposażone w system ETCS poziomu 1 i 2. Ich konstrukcja ma z kolei umożliwiać eksploatację przez minimum 30 lat, a naprawa P5 zostanie przeprowadzona po 36 latach lub co 3,6 mln przejechanych kilometrów.
Prawie cztery lata na dostawęProducenci zainteresowani dostawą pociągów mogą składać swoje oferty do 22 sierpnia. Decydującym kryterium będzie cena (60 proc.). Prócz tego pod uwagę będzie brany wydłużony okres gwarancji na pojazdy (12 proc.), deklarowana masa pociągów (12 proc.), termin dostawy (12 proc.) oraz funkcjonalność pojazdów (6 proc.).
Wybrany wykonawca będzie miał 46 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie i dostarczenie nowych pociągów.
Warto przypomnieć, że poprzedni przetarg ogłoszony w maju tego roku
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego musiał unieważnić. Nikt bowiem nie chciał dostarczyć nowych pociągów dla Lubelszczyzny.