Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski wydał pozwolenie na budowę przystanku kolejowego Warszawa Ursus Niedźwiadek. To ostatni moment na wydanie tej decyzji - PKP PLK rozpoczęły już realizację pierwszego etapu inwestycji - budowy przejścia podziemnego.
Realizacja nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek obejmuje budowę przejścia podziemnego pod torami dwóch linii kolejowych (tzw. linia podmiejska i dalekobieżna) oraz konstrukcję przystanku i infrastruktury towarzyszącej czyli torów, sieci trakcyjnej czy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Planowane zakończenie inwestycji ma nastąpić w połowie października 2013 roku. Wykonawcą zadania jest Mostostal Warszawa. Koszt pierwszej części zadania (realizacja przejścia podziemnego) wynosi: 7 mln 581 tys. zł brutto, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury): 8 mln 677 tys. zł brutto.
Przystanek Warszawa Ursus Niedźwiadek będzie konstrukcją wyspową tzn. będzie on umiejscowiony pomiędzy torami, dlatego jeden z nich musi zostać przebudowany. Tory będą przebiegać w odległości 11 metrów. Więcej na temat nowego przystanku można przeczytać tutaj.
Budowa przystanku kolejowego Warszawa Ursus Niedźwiadek i przejścia dla pieszych pod torami kolejowymi spowoduje duże zmiany w organizacji ruchu kolejowego między Warszawą Zachodnią a Pruszkowem. Dotyczą one zarówno kursowania pociągów Kolei Mazowieckich do Grodziska Mazowieckiego, Żyrardowa i Skierniewic, jak i Szybkiej Kolei Miejskiej. Pierwsze zmiany wejdą w życie już za tydzień. Pasażerów czekają duże utrudnienia, ponieważ pociągi będą jeździły jednym torem. Więcej na ten temat tutaj.