Władze miasta ogłosiły w poniedziałek (23 czerwca) plany dotyczące inwestycji miejskich, w tym rozbudowy metra w nowej perspektywie unijnej. W okresie do 2020 r. powstać ma jedenaście nowych stacji na II linii. – Zakładamy, że jeszcze w tym roku będzie pozwolenie na budowę na pierwszy odcinek (3+3) – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Przekonuje też, że metro na Targówek czy Białołękę to fałszywy dylemat.
Władze Warszawy ogłosiły plany inwestycyjne w nowej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 (z rozliczeniem do 2022 r.). Jedną z głównych inwestycji jest rozbudowa metra. W tym roku otwarty ma zostać centralny odcinek II linii z siedmioma stacjami. Zgodnie z zapowiedziami budowa ma być płynnie kontynuowana. W następnej kolejności powstanie tzw. odcinek 3+3 – czyli po trzy stacje w stronę Woli i Targówka. Potem – jeszcze w perspektywie 2014-2020 – linia znowu będzie wydłużona w obie strony: do ratusza dzielnicowego na Bemowie (dwie stacje) i Bródna (trzy stacje).
Witold Urbanowicz, portal Transport-publiczny.pl: Ogłosili państwo plan rozbudowy metra w nowej perspektywie z trasą na Bródno. Czy to oznacza, że metro na Białołękę nie pojedzie?
Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy: Na wschodnio-północnym odcinku planujemy zbudować wszystkie stacje do końca – zgodnie z założeniami. Po zrealizowaniu 3+3 pozostają Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Sprawa odgałęzienia na Białołękę jest cały czas analizowana, ale to w żaden sposób nie przeszkadza naszym planom. Czasami spotykam się z fałszywym dylematem: Targówek czy Białołęka. Nie ma takiego dylematu – będzie albo Targówek, albo Targówek i Białołęka. Ewentualne odgałęzienie będzie dodatkowym elementem, a nie zamiast czegoś – Targówek ma metro pewne. Po decyzji, którą Rada podejmie [ws. wieloletniej prognozy finansowej] w czwartek 26 czerwca, to jest nawet na 200% pewne.
Kiedy może ruszyć budowa odcinków 3+3?
W 2016 r. Na 3+3 mamy zakończoną dokumentację projektową. Zakładamy, że jeszcze w tym roku będzie pozwolenie na budowę. Można założyć, że z końcem 2018 r. budowa zostanie zakończona.
Cały wywiad na portalu Transport-publiczny.pl