Wracamy do sprawy wagonu motorowego SN 61, potocznie nazywanego Ganzem. Renowację przeszło także wnętrze pojazdu.
Dużym zainteresowaniem naszych Czytelników cieszył się pierwszy reportaż z cyklu „Zabytki kolejnictwa – ocalić od zapomnienia”
opublikowany przez Urząd Transportu Kolejowego. Dotyczył on renowacji wagonu motorowego SN 61, potocznie nazywanego Ganzem.
O powrocie pojazdu na tory
informowaliśmy w 2018 roku. Warto dodać, że renowację przeszło także wnętrze pojazdu. Wzięła w tym udział polska firma Growag. - Gdy dowiedzieliśmy się o próbie przywrócenia do życia historycznego wagonu motorowego SN61 Ganz z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego województwa zachodniopomorskiego oraz miejscowego Oddziału Przewozów Regionalnych, zaproponowaliśmy nasze wsparcie i pomoc w odbudowie w zakresie naszych możliwości i pasji do kolei. Przy odbudowie siedzeń pasażerskich zaangażowali się nasi pracownicy żeby przywrócić do życia kawałek historii przewozów pasażerskich - mówi "Rynkowi Kolejowemu" - Marek Stein, prezes firmy.
Jak zaznacza, pracownicy firmy wzięli udział w renowacji w swoim czasie wolnym, pieczołowicie, z dbałością o każdy detal przywracając ławy pasażerskie do oryginalnego stanu z okresu kiedy wagon motorowy był w regularnej eksploatacji. - Teraz pasażerowie mogą cieszyć się realnym obcowaniem z prawdziwym zabytkiem kolejowym przywróconym do życia dzięki wszystkim pasjonatom z Zachodniego Pomorza i innych miłośników kolei - podsumowuje prezes.