Jak wcześniej informował "Rynek Kolejowy", na stacji Włoszczowa Północ systematycznie przybywa pasażerów. W roku 2009 sprzedawano tam tylko 33 bilety miesięcznie. Teraz liczba ta sięga ponad 900 biletów. Kolejarze w planach mają zbudowanie drugiej stacji na CMK.
We Włoszczowie zatrzymują się pociągi TLK oraz Interregio. – Tym pociągom TLK i IR nikt nie kazał się we Włoszczowie zatrzymywać. Robią to, bo jest popyt na przewozy – mówi "Gazecie Prawnej" Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
W przypadku PKP Intercity liczba sprzedawanych biletów na stacji wzrosła prawie 30-krotnie w stosunku do wyniku z 2009 roku. Nie ma natomiast danych z Przewozów Regionalnych. Wzrost liczby pasażerów idzie w parze z poprawą oferty przewozowej PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych. W sąsiedztwie stacji znajduje się parking, na którym pojazdy pozostawiają pasażerowie z miejscowości położonych w promieniu 50 km od Włoszczowy. Ze stacji dumny jest burmistrz Włoszczowy Bartłomiej Dorywalski. - Ta stacja to dla nas okno na świat. Dzięki niej szybko można się stąd dostać do Warszawy, Krakowa, Katowic – mówi burmistrz.
Wokół budowy jedynej stacji na CMK zrobiło się głośno, ponieważ w projekt mocno zaangażował się wicepremier Przemysław Gosiewski (o szczegółach czytaj tutaj). Budowa pochłonęła 909 tys. zł. Kolejarze twierdzą jednak, że inwestycja zwróciła się. – Medialna burza wokół Włoszczowy paradoksalnie zrobiła inwestycji dobrą reklamę. Do Warszawy dojeżdżamy stąd w 1 godz. 40 min. Żaden inny środek transportu nie gwarantuje krótszego czasu – mówi analityk rynku kolejowego dr Jakub Majewski.
PKP Polskie Linie Kolejowe mają w planach uruchomienie jeszcze jednej stacji na Centralnej Magistrali Kolejowej. Zostałaby ona zbudowana w Opocznie, w którym mieszkają 23 tysiące osób. Jak zaznacza „Gazeta Prawna”, o przystanek stara się także Grodzisk Mazowiecki, ale szanse ma zdecydowanie mniejsze.
Kilka lat temu z każdej strony dobiegały głosy, że na trasach szybkich pociągów nie buduje się przystanków. Tymczasem, jak pisaliśmy wcześniej, np. w pobliżu francuskiego miasteczka Écuisses znajduje się przystanek Le Creusot TGV. A miejscowość ma tylko 1700 mieszkańców. Tutaj pociągi kursują z prędkością 300 km/h. W zatrzymywaniu składów nie dostrzega się żadnego niebezpieczeństwa. Dla porównania gmina Włoszczowa liczy ponad 20 000 mieszkańców.
Więcej tutaj i tutaj