Partnerzy serwisu:
Biznes

Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
14-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Włosi zainwestują w kolej olbrzymie pieniądze
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plSZT Pesy w Toskanii
W latach 2019–2023 Koleje Włoskie chcą zainwestować nawet 58 miliardów euro w poprawę warunków przewozów na liniach konwencjonalnych. Głównym celem jest poprawa jakości przewozów na liniach regionalnych i podmiejskich.

Gianfranco Battisti, dyrektor generalny Ferrovie dello Stato, zapowiedział bezprecedensowe inwestycje 10 maja w Rzymie. Minimalna wartość inwestycji będzie wynosić 42 mld euro, z możliwością uzupełnienia kontraktów o opcje, do 58 mld euro. 

Największe pieniądze pójdą na dokończenie nowego Tunelu Brenner, który ma doprowadzić do wzrostu konkurencyjności kolei w starciu z transportem drogowym. Ważną inwestycją będzie także budowa linii KDP z Mediolanu do Genewy oraz z Brescii do Padwy przez Weronę. Sporo pieniędzy pochłonie modernizacja linii Neapol – Bari, a także unowocześnienie systemów metra zarządzanych przez FS. Włochy chcą też zakończyć zabudowę ERTMS/ETCS na liniach konwencjonalnych, a 5,5 mld euro związać z działaniami, które mają na celu poprawę punktualności pociągów (chodzi o przebudowę systemów srk, dobudowę torów, mijanek, etc.).

Koleje Włoskie chcą kupić aż 2000 nowych pojazdów. W tej liczbie znajdą się przede wszystkim nowe autobusy szynowe i ezt do obsługi linii regionalnych. Szucuje się, że do 2023 roku na torach pojawi się ich ok. 240. FS chcą też inwestować w nowe wagony platformy i… autobusy zeroemisyjne, które kursują w ramach siatki połączeń tam, gdzie nie można dotrzeć pociągiem. FS chcą wyasygnować też pieniądze na zakup 14 szybkich pociągów do obsługi rozwijającej się siatki połączeń „alta velocita” – czyli kolei dużych prędkości.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Tabor i technika

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Michał Szymajda 01 listopada 2019

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Infrastruktura

Masz powyżej 37,5? Nie wsiądziesz do włoskiego pociągu

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 04 czerwca 2020

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Tabor i technika

Włoska Frecciarossa wjedzie na francuskie KDP

Michał Szymajda 01 listopada 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5