Partnerzy serwisu:

Włosi zainaugurowali szybkie połączenie Rzym - Mediolan

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Włosi zainaugurowali szybkie połączenie Rzym - Mediolan
To flagowe przedsięwzięcie włoskich kolejarzy. 14 czerwca ruszą już regularne kursy po linii dużej prędkości Rzym – Mediolan. W minionym tygodniu odbył się przejazd inauguracyjny pociągiem V300 Zefiro (Frecciarossa 1000). Póki co pociągi będą poruszały się z prędkością 300 km/h, ale prawdopodobnie od przyszłego roku będą mogły rozwijać prędkość do 360 km/h.

Pierwszy pociąg odjechał z głównej stacji Mediolanu 25 kwietnia o 13:30 i przyjechał na stację Termini w Rzymie o 16:09. Był to jednak przejazd inauguracyjny. Ośmioczłonowe pociągi rozpoczną regularne kursy 14 czerwca. Początkowo linię będzie obsługiwać sześć pociągów. Część kursów będzie rozpoczynać się w Turynie, a pozostałe w Neapolu. Wraz z dostarczaniem przez producenta kolejnych pociągów, oferta będzie rozszerzana o kolejne miasta: Reggio nell'Emilia, Bolonię, Florencję i Salerno.

W pierwszych miesiącach obsługi linii kolei dużych prędkości pociągi Frecciarossa 1000 będą kursowały z prędkością do 300 km/h. Po dwóch latach testów Krajowy Urząd Bezpieczeństwa Kolejowego wydał zgodę na dopuszczenie pociągów do jazdy zarówno po linii dużych prędkości, jak i po sieci konwencjonalnej. Szef Kolei Włoskich Michele Elia poinformował, że testy dopuszczające pociągi do jazdy z prędkością 360 km/h powinny potrwać do końca roku.  

Pociąg został zbudowany przez Bombardiera wspólnie z włoską AnsaldoBredą na zamówienie Kolei Włoskich. Kontrakt na dostawę 50 tego typu pojazdów o wartości 1,54 mld euro państwową kolej Ferrovie dello Stato podpisały w sierpniu 2010 r. Udział Bombardiera w ramach tego zamówienia ma wartość 654 mln euro. W przyszłości pociągi Frecciarossa 1000 mają być przeznaczone do obsługi połączeń transgranicznych między Włochami a Francją, Niemcami, Belgią, Holandią, Austrią oraz Szwajcarią. Dlatego są przystosowane do różnych systemów zasilania, zarówno do 25kV oraz 15kV prądu przemiennego, jak i 3kV oraz 1,5kV prądu stałego.

Konstrukcja pociągu bazuje na jednostce V300 Zefiro zaprojektowanej przez Bombardiera, która została uzupełniona o elementy pociągu dużych prędkości V250 produkowanego przez AnsladoBredę. Każdy pociąg ma 202 metry długości i pomieści 457 pasażerów w czterech klasach. Pociąg jest wyposażony w technologię aktywnego zawieszenia („wychylnego pudła”), bazującą na rozwiązaniu zaprojektowanym dla piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Twindexx.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Iryo ruszyło w Hiszpanii. Tak wygląda liberalizacja kolei

Pasażer

Iryo ruszyło w Hiszpanii. Tak wygląda liberalizacja kolei

simetra, ms, pf 22 listopada 2022

Trwają testy Frecciarossy 1000 pod marką Iryo między Madrytem a Barceloną

Infrastruktura

Włochy z nowym rekordem prędkości na torach

Koleje Dużych Prędkości

Włochy z nowym rekordem prędkości na torach

Łukasz Pastor 28 listopada 2015

Pierwsza Frecciarossa 1000 gotowa dojazdy 400 km/godz.

Koleje Dużych Prę™dkości

Zobacz również:

Iryo ruszyło w Hiszpanii. Tak wygląda liberalizacja kolei

Pasażer

Iryo ruszyło w Hiszpanii. Tak wygląda liberalizacja kolei

simetra, ms, pf 22 listopada 2022

Trwają testy Frecciarossy 1000 pod marką Iryo między Madrytem a Barceloną

Infrastruktura

Włochy z nowym rekordem prędkości na torach

Koleje Dużych Prędkości

Włochy z nowym rekordem prędkości na torach

Łukasz Pastor 28 listopada 2015

Pierwsza Frecciarossa 1000 gotowa dojazdy 400 km/godz.

Koleje Dużych Prę™dkości

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5