Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Włosi pokazują swój nowy piętrowy pociąg. Rock wygląda oryginalnie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Hitachi Rail, które przejęło zakłady Ansaldo Breda, zaprezentowało pierwszy z piętrowych zespołów trakcyjnych Rock, przeznaczonych dla narodowego przewoźnika Trenitalia.

Po raz pierwszy światło dzienne pojazd zobaczył 18 kwietnia, podczas prezentacji w zakładzie w Pistoi, gdzie go zbudowano. Wkrótce będzie można go zobaczyć bliżej polskiej granicy – na torze testowym w czeskim Velimiu – o ile oczywiście koncern zechce pokazać jednostkę na testach. Pociąg otrzymał nazwę „Rock” – od gatunku muzyki. Nie dziwi to specjalnie, bowiem we Włoszech jeżdżą już np. Jazzy i Swingi. A nazwa „Rock” pasuje jak ulał do agresywnego czoła pojazdu. 

W ramach zamówienia Hitachi produkuje 39 pociągów piętrowych z długości od 4 do 6 członów. Pierwsze 5-członowe jednostki w liczbie 25 sztuk będą docierać do regionu Emilia-Romagna.  Trenitalia ma możliwość rozszerzenia zamówienia na te pociągi do aż 300 pojazdów, na co oczywiście bardzo liczy producent.

W 5-członowym pociągu podróżować może 656 pasażerów na miejscach siedzących. Są długie na 136 metrów, każdy z członów osadzony jest na dwóch wózkach (brak wózków Jacobsa), z których 4 są napędowe. Maksymalna prędkość pociągu to 160 km/h, imponujące jest przyspieszenie, wynoszące do 1 m/s. Większość osprzętu elektrycznego zamontowano na dachu, przez co ezt są w środku dość przestronne. Pudła pojazdu zbudowano z aluminium, co ma przełożyć się na niską wagę pojazdu. Rock ma konsumować o 30% mniej energii niż istniejący tabor elektryczny, cały pociąg wykonano zaś z materiałów, które w 95% ulegną recyklingowi. Pierwsze pociągi mają wejść do służby na wiosnę 2019.

W związku z licznymi wygranymi przetargami we włoskich regionach Trenitalia zobowiązała się do radykalnego odnowienia swojej floty. W 2023 średni wiek taboru regionalnego ma spaść do 10 lat.

Więcej na temat wygranej sukcesów Hitachi w Europie można przeczytać tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5