Partnerzy serwisu:
Biznes

Włosi będą walczyć o francuski rynek KDP. SNCF przygotuje się na konkurencję

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
06-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Railway Gazette/tk

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Włosi będą walczyć o francuski rynek KDP. SNCF przygotuje się na konkurencję
Fot. Bastiaan, GFDL
Francuska spółka zależna Trenitalii, firma Thello, planuje uruchamiać we Francji pociągi dużych prędkości. Tym samym stanie się konkurentem państwowego przewoźnika – SNCF. Koleje Francuskie są coraz bliżej otwarcia rynku przewozów pasażerskich na prywatnych przewoźników. Ma to nastąpić już w przyszłym roku.

Thello chce uruchamiać połączenia dużych prędkości na francuskich torach od 2020 roku. Chodzi przede wszystkim o trasy międzynarodowe, przynajmniej w początkowej fazie działalności przewoźnika. Firma jest zainteresowana relacjami: Paryż – Mediolan oraz Paryż –Bruksela. Kolejnym krokiem ma być uruchomienie pociągów na trasie krajowej – z Paryża do Bordeaux. W dalszej kolejności przewoźnik będzie zabiegał także o zaistnienie na innych liniach dalekobieżnych.

Poprzez wejście na francuski rynek Thello chce zniwelować straty, jakie Trenitalia poniosła w związku z liberalizacją rynku przewozów pasażerskich we Włoszech. W związku z tym wpływy z biletów zmniejszyły się aż o jedną czwartą. Udział w rynku KDP to jednak dopiero początek. Thello chce również zaistnieć na liniach regionalnych. Okazją do tego będą przetargi na prowadzenie przewozów pasażerskich, które będą ogłaszać francuskie regiony już w przyszłym roku.

Rząd planuje natomiast wzmocnić flotę SNCF – tak, aby między innymi odmłodzić tabor przewoźnika w związku z otwarciem rynku. Minister finansów Francji zapowiedział zamówienie 100 szybkich pociągów. Będzie to następna generacja TGV, nad którą Alstom i SNCF pracują wspólnie od 2016 roku. Nowe pociągi mają obniżyć koszty operacyjne aż o 20%. W 90% składy mają być zbudowane z materiałów podlegających recyklingowi, mają też przynieść oszczędności energii na poziomie 25%. Będzie w nich o jedną piątą więcej siedzeń. Podróżni będą mieli na pokładzie dostęp do szeregu usług.

Umowa na realizację kontraktu zostanie podpisana między kwietniem a czerwcem. Pociągi zastąpią floty TGV PSE oraz Atlantique, które są w eksploatacji jeszcze od lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Produkcja miałaby być prowadzona w zakładach Alstomu w La Rochelle oraz Belfort. Wartość zamówienia to ok. 2,5 mld euro.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Zobacz również:

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Malezja rezygnuje ze spektakularnego projektu. Nie będzie KDP

Infrastruktura

Chińczycy prezentują koncepcję pociągów na Igrzyska Olimpijskie w Pekinie

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5