Fot. M. SzymajdaPociąg IC w Aleksandrowie przed przebudową peronu
Wciąż odczuwalne są utrudnienia w ruchu związane z trwającą modernizacją linii nr 18 w rejonie Włocławka. Prace zmierzają już jednak do końca i powinny zostać sfinalizowane jeszcze w tym roku. Warto zauważyć, że konsorcjum wykonawców prowadzi przebudowę bez opóźnień względem pierwotnego harmonogramu.
W aktualnie obowiązującym rozkładzie jazdy zauważalny jest problem niższej przepustowości trasy Kutno – Włocławek – Toruń. Skutkuje to nierównomiernym rozłożeniem godzin odjazdów pociągów regionalnych w ciągu dnia. Organizator przewozów, Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, tłumaczy, że wynika to z robót infrastrukturalnych prowadzonych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury potwierdza, że tocząca się przebudowa odcinka Włocławek – Toruń wiąże się z utrudnieniami.
Trwa wymiana torów w okolicach Aleksandrowa Kujawskiego
Aktualnie toczy się czwarty etap modernizacji linii kolejowej nr 18 pomiędzy Kutnem a Toruniem, który obejmuje północny fragment Włocławek – Toruń. – Do tej pory wykonawca wymienił szyny na około trzykilometrowym odcinku Nieszawa-Waganiec – Aleksandrów Kujawski oraz wykonał roboty torowe i z branży sterowania ruchem na wybranych odcinkach pomiędzy stacjami Włocławek i Włocławek-Brzezie, we Włocławku-Brzeziu, na szlakach Nieszawa-Waganiec – Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn i Otłoczyn – Toruń Główny, a także na stacjach Otłoczyn i Toruń Główny – relacjonuje Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Teraz kończą się prace torowe w Toruniu Głównym, a robotnicy prowadzą też roboty pomiędzy Aleksandrowem a Otłoczynem, wymieniając podkłady i podsypkę torową w torze nr 2.
– Ten etap obejmuje modernizację w sumie 14 km torów na wybranych odcinkach pomiędzy Włocławkiem a Toruniem Głównym – wylicza przedstawiciel inwestora. W zakres prac wchodzi także przebudowa urządzeń systemu sterowania ruchem w Toruniu, prace na licznych przejazdach i przejściach dla pieszych przez tory, w tym w samym Toruniu, czy montaż rogatek. Ma to znacząco wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa na kolei i na drogach.
Inwestycja ze środków budżetowych
Wartość prac to blisko 43 mln zł netto. – Inwestycja jest prowadzona ze środków budżetowych – zaznacza nasz rozmówca. Realizuje ją konsorcjum Polski Holding Budowlany Infrastruktura – Górtor – Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki. Realizacja wszystkich robót ma zakończyć się do końca tego roku. Prace toczą się więc bez opóźnień, a aktualny harmonogram jest zbieżny z tym ogłoszonym przez PKP PLK przed inauguracją przedsięwzięcia.
Przemysław Zieliński zaznacza, że na ruch pociągów z Kutna do Torunia wpływ ma także tocząca się wciąż opóźniona przebudowa stacji Kutno. Jest ona częścią modernizacji magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami poznańską i warszawską. Według aktualnych założeń roboty w Kutnie mają zakończyć się w trzecim kwartale tego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.