PKP PLK prowadzą modernizację odcinka linii nr 18 Włocławek – Toruń Główny, która ma realny wpływ na zmniejszoną przepustowość tej leżącej w województwie kujawsko-pomorskim trasy. W okolicach Aleksandrowa Kujawskiego zamknięty jest jeden z torów, co wymusza pewne ograniczenia w konstrukcji rozkładu jazdy. Nie jest jednak jasne, czy to właśnie remont uniemożliwił uruchomienie porannego pociągu ŁKA w kierunku Łodzi.
Od marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów ŁKA nie będzie już uruchamiać porannego kursu z Włocławka do Łodzi. Przewoźnik przedłuży swoją linię do i z Torunia, jednocześnie ograniczając jednak liczbę realizowanych par połączeń z trzech do dwóch. Spółka argumentowała, że w związku z ograniczeniami przepustowości infrastruktury nie jest możliwe zapewnienie możliwości kursowania porannego pociągu w kierunku Łodzi, jednak poinformowała, że jej bilety będą honorowane w wybranych pociągach PKP Intercity, co mazmniejszyć skalę odczuwalnych utrudnień.
Roboty toczą się głównie w okolicach Aleksandrowa Kujawskiego
– Nie otrzymaliśmy od ŁKA wniosku o uruchomienie pociągu relacji Toruń – Łódź w godzinach porannych – mówi jednak Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Jednocześnie potwierdza, że przepustowość linii kolejowej nr 18 pomiędzy Kutnem a Toruniem jest ograniczona, bo trwa realizacja czwartego etapu modernizacji trasy. Aktualnie prace koncentrują się na odcinku Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn, gdzie wymieniane są podkłady wraz z podsypką torową przy równoczesnym wzmacnianiu podtorza.
– Do tej pory wykonawca wymienił szyny na ok. 3-kilometrowym odcinku na szlaku Nieszawa-Waganiec – Aleksandrów Kujawski stwierdza nasz rozmówca. Podobne prace zostały zrealizowane na wybranych odcinkach pomiędzy stacjami Włocławek i Włocławek-Brzezie oraz na samej stacji Włocławek-Brzezie. Cała inwestycja obejmie zaś modernizację ok. 14 km torów na wybranych odcinkach pomiędzy Włocławkiem a Toruniem Głównym. Prace bez opóźnień – finał inwestycji w 2023 r.
Poza tym w Toruniu ma zostać przebudowany system sterowania ruchem kolejowym, a bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym mają podnieść prace na przejazdach. – Rogatki i monitoring dodatkowo zabezpieczą przejścia dla pieszych w Toruniu przu ul. Rypińskiej oraz w ciągu ul.Rudackiej i Borowikowej – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Na dwóch przejazdach w Otłoczynie wymieniona ma zostać nawierzchnia, także na dojazdach.
– Wartość prac to blisko 43 mln zł ze środków budżetowych – mówi Przemysław Zieliński. Konsorcjum Polski Holding Budowlany Infrastruktura – Gór Tor – Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki ma zakończyć realizację kontraktu do końca 2023 r. Aktualnie podawany harmonogram jest zgodny z tym ogłoszonym przez PKP PLK w czerwcu zeszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.