- Sam jestem operatorem kolejowym i znam wartość kolejnictwa - to ważne, aby Polska miała dynamiczną sieć kolejową - powiedział "Gazecie Wyborczej" Sir Brian Souter, właściciel przewoźnika Polski Bus.
"Gazeta Wyborcza" zapytała, czy Souter nie obawia się rosnącej konkurencji PKP Intercity i przewoźnika lotniczego OLT Express. - Przeciwnie, witamy ją z otwartymi ramionami, bo konkurencja jest zawsze dobra dla rynku, zachęca do tego, żeby rozwijać swój produkt - odparł właściciel Polskiego Busa. - Sam jestem operatorem kolejowym i znam wartość kolejnictwa - to ważne, aby Polska miała dynamiczną sieć kolejową - dodał.
- Sądzę jednak, że różnice w cenach będą działały na naszą korzyść. Oferujemy transport dla ludzi, których nie zawsze stać na pociąg, a tym bardziej na samolot. Mamy też przewagę nad liniami lotniczymi w postaci wysokiej częstotliwości i lepszej lokalizacji przystanków - wylicza.
Souter podał "Gazecie Wyborczej", że w Polskiego Busa zainwestował już 30 mln euro, a nie wyklucza zainwestowania nawet 100 mln euro. Według niego, od czerwca 2011 Polski Bus przewiózł 790 tys. pasażerów. Wkrótce ma zamiar wprowadzić do rozkładu piętrowe autokary o pojemności 89 pasażerów, a na ich pokłady - darmowy catering. Zauważa, że rosnące ceny paliw bardziej dotkną linie lotnicze - Średnie zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera jest osiem razy wyższe w samolocie niż autobusie - podaje.