Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

WKD a sprawa polska, czyli skąd ezt dla Mazowsza?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Życie Warszawy, 13 grudnia 2004

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
WKD a sprawa polska, czyli skąd ezt dla Mazowsza?
Kupiony za ponad 10 milionów złotych nowiutki pociąg WKD psuje się trzy razy częściej niż stare, trzydziestoletnie wagony. Dlaczego? Jest prototypem i sporo rzeczy wymaga poprawek. Producent twierdzi i prezes WKD uspokajają, że skład jest w porządku, choć maszyniści nieco narzekają. Sprawie przyjrzało się Życie Warszawy.

WKD
Skład hamuje zdecydowanie słabiej niż nasze mające nawet ponad 30 lat pociągi
- opowiadają maszyniści. - Już dwa razy stawał w polu, bo uszkodził się pantograf.
-Ten pojazd jest zwyczajnie za delikatny.
Pociąg jest dziełem inżynierów z firmy Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. Inż. Jerzy Berg z Pesy twierdzi, że hamulce nie odstają od normy. Jego zdaniem usterki, które się pojawiają, to drobnostki. - Maszyniści muszą po prostu "wyczuć" pociąg - odpiera ataki. - I dopiero wtedy wszystko będzie dobrze.
Prezes WKD Grzegorz Dymecki uspokaja: pasażerowie mogą czuć się w nowym pociągu całkowicie bezpieczni. Uszkodzenia pantografu powstały z winy sieci trakcyjnej.
- Nie można mówić o tym, że dostaliśmy bubla - twierdzi prezes. - Chętnie byśmy widzieli podobne takie składy.
Na razie za serwisowanie pociągu płaci jego producent. Gwarancja jednak wygaśnie za dwa, trzy lata - zależnie od podzespołu. Wtedy koszty napraw spadną na WKD
- martwi się życie Warszawy.
Nowiutki wagon kupił samorząd województwa mazowieckiego. Tenże samorząd ogłosił teraz przetarg na dostawę składów dla obsługi linii podmiejskich. Postawił jednak warunek: producent musi mieć doświadczenie i mieć na koncie 30 podobnych pociągów. Co na to inż. Berg? - To podcinanie nam skrzydeł i eliminowanie z rynku - rzuca zdenerwowany. - Przetarg napisano pod dyktat firm zachodnich - twierdzi Berg.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5