W opinii marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia strategia marketingowa, jaką wybrała Łódzka Kolej Aglomeracyjna, pozwala na poszerzenie grona klientów przewoźnika. Samorządowa spółka często tworzy oferty specjalne dostosowane do potrzeb konkretnej grupy społecznej i liczy, przekona ją do korzystania z usług kolei. W najbliższym czasie z pociągów ŁKA bezpłatnie skorzystają uczestnicy łódzkiego maratonu dojeżdżający m.in. z Warszawy.
Zdaniem marszałka województwa łódzkiego samorządowa spółka kolejowa odgrywa coraz większą rolę nie tylko w zakresie działalności przewozowej. – ŁKA to nie tylko nasz regionalny przewoźnik. Coraz wyraźniej widać, że jest to również ważny element wizerunku naszego województwa – ocenił Witold Stępień. – Dostrzegają to przyjezdni goście i zazdroszczą nam nowoczesnego taboru, punktualności i umiejętności marketingowych – dodał.
Kolej ma przyciągać ludzi aktywnych Wypowiedź marszałka związana jest m.in. z wciąż dużą aktywnością spółki w zakresie obsługi imprez kulturalnych, krajoznawczych czy sportowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna przed kilkoma dniami zapowiedziała
cykl wakacyjnych przejazdów mających promować tematykę filmową organizowanych wspólnie ze znaną w Łodzi organizacją Regio, regularnie współpracuje z Koleją Wąskotorową Rogów – Rawa – Biała i kilkoma innymi instytucjami turystycznymi. Wczoraj natomiast zaanonsowała stworzenie specjalnej oferty dla uczestników odbywającego się w najbliższy weekend w Łodzi maratonu.
– Jest ona skierowana do ludzi aktywnych, a biegi długodystansowe to także rozpoznawalny znak regionu łódzkiego – ocenił marszałek Witold Stępień. ŁKA zaoferuje biegaczom darmowe bilety międzywojewódzkiej trasie do Warszawy (w tym także do Koluszek i Skierniewic) oraz na liniach do Łowicza, Kutna i Sieradza. Muszą oni jedynie pobrać bezpłatny voucher ze strony internetowej organizatora imprezy.
Jedna para kursów do Warszawy z dodatkową jednostkąDla uczestników maratonu Dbam o Zdrowie Łódzka Kolej Aglomeracyjna dołączy do dwóch pociągów kategorii ŁKA Sprinter dodatkową jednostkę. Wydłużony o jeden zespół trakcyjny Flirt będzie kurs w sobotę o 15:19 z Warszawy i w niedzielę o 17:27 z Łodzi. Zdaniem władz regionu przyjęta strategia marketingowa, której przykładem ma być wzmocnienie składów i zaoferowanie darmowych przejazdów, przynosi dobre efekty. – ŁKA zagospodarowuje kolejne obszary naszego życia, zdobywając nową klientelę – ocenił marszałek.
Można spodziewać się, że w czerwcu łódzka spółka uruchomi kolejny pociąg przeznaczony dla określonej grupy społecznej – uczniów. Samorząd województwa ogłosił bowiem niedawno zamówienie w formie zapytania ofertowego dotyczące organizacji przejazdu pod hasłem Kolej na szkoły. Pociągiem mieliby podróżować laureaci konkursu plastycznego skierowanego do szkół podstawowych, a sam kurs zrealizowany zostałby w relacji Sieradz – Łódź Fabryczna – Sieradz. Warunki formalne ograniczają grono potencjalnych oferentów do ŁKA i Przewozów Regionalnych.