Liczba pociągów obsługujących Łódź została podwojona, kolej funkcjonuje bez opóźnień i stała się istotnym elementem systemu komunikacji miejskiej oraz aglomeracyjnej – tak minioną dekadę rozwoju komunikacji szynowej w regionie łódzkim podsumowują władze samorządowe Łodzi i województwa.
Podczas
wczorajszej konferencji prasowej dotyczącej wzrostu liczby pociągów uruchamianych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną na trasie Łódź – Koluszki krótko podsumowano także zmianę roli kolei w regionie łódzkim. Jak podkreślał marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, mieszkańcy Łodzi mają zdecydowanie lepszy niż jeszcze kilka lat temu dostęp do komunikacji kolejowej. Wpłynęła na to nie tylko realizacja dużych inwestycji infrastrukturalnych, ale także wzrastająca liczba uruchamianych przez przewoźników połączeń.
Bardzo duży wzrost liczby kursów – Od 2008 do 2018 r. liczba pociągów wjeżdżających do Łodzi i z niej wyjeżdżających wzrosła o 120 proc. – wyliczał samorządowiec. – Mamy więc ponad dwa razy tyle pociągów, ile mieliśmy dziesięć lat temu – podkreślał. Jak dodała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, komunikacja kolejowa ma obecnie bardzo dużą rolę w związku z licznymi remontami drogowymi.
– Staramy się nie tylko zapewnić komunikację mieszkańcom naszego miasta, ale również jako stolica metropolii robimy wszystko, by gminy ościenne mogły normalnie funkcjonować i korzystać z dobrodziejstwa, jakie daje nasze miasto. Tu jest praca, są szkoły, wyższe uczelnie, usługi metropolitalne – wyliczała. – Zapraszamy więc do korzystania z komunikacji kolejowej – dodała, wskazując m.in. na uruchomione na zlecenie łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu kursy.
ŁKA wciąż bardzo punktualnaHanna Zdanowska zaznaczyła przy tym przy tym, że kolej regionalna funkcjonuje w regionie łódzkim bez opóźnień. Potwierdzają to opublikowane niedawno przez Urząd Transportu Kolejowego statystyki dotyczące punktualności kursów w drugim kwartale tego roku. Pomimo pogorszenia wyniku Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o ok. 1,6 punktu procentowego w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku łódzki przewoźnik zajmuje pod tym względem czwarte miejsce w kraju, przy czym wyprzedzają go jedynie operatorzy korzystający wyłącznie lub częściowo z infrastruktury wydzielonej. Zgodnie z rozkładem jazdy zrealizowane zostało przeszło 95 proc. zaplanowanych kursów.
Zgodnie z obowiązującą od dłuższego czasu strategią w zwiększaniu liczby podróżnych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kluczowe znaczenie ma zwiększanie jej roli w obsłudze ścisłej aglomeracji. Za półtora tygodnia spółka uczyni w tym kierunku kolejny krok, poszerzając drugą strefę taryfową w ramach oferty okresowych biletów strefowych o Bedoń i Justynów. – Bilet strefowy ŁKA strefy II w cenie 108 zł to najatrakcyjniejsza oferta taryfowa – bilet [jest] tańszy o ok. 50 proc. od innych ofert o takim samym zakresie obowiązywania – czytamy w komunikacie prasowym ŁKA.