Partnerzy serwisu:
Pasażer

Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Witold Stępień: co z połączeniami stykowymi?
Aby poprawić możliwość przejazdu pociągiem osobowym między ośrodkami oddzielonymi granicą województw, można rozważyć zamawianie takich połączeń przez władze centralne - powiedział podczas Kongresu Kolejowego marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.

Regionalne przewozy międzywojewódzkie to problem, przed którym - w ocenie marszałka - staje większość województw. - Mamy spółki kolejowe skupiające się na połączeniach regionalnych. Przewoźnik ogólnopolski, który powinien obsługiwać połączenia "stykowe", zostaje nieco z tyłu - twierdzi W. Stępień.

W przypadku województwa łódzkiego stan takich połączeń jest obecnie zróżnicowany. Obok województw, z którymi skomunikowanie pociągami Regio jest względnie dobre (wielkopolskie, dolnośląskie, śląskie), są i relacje funkcjonujące w bardzo okrojonej formie (zaledwie jedna para pociągów Koluszki - Radom na dobę). Połączeń z województwem świętokrzyskim w ogóle brak. Według W. Stępnia, aby zmienić ten stan, potrzeba w pierwszej kolejności modernizacji taboru i poprawy stanu szlaków kolejowych. - Dopiero wtedy można uzupełnić ofertę przewozową. Porozumienie marszałków to sprawa dalszej kolejności. Wnioskujemy do PKP PLK o modernizację linii nr 25 w kierunku województwa świętokrzyskiego i 22 do Radomia, ale dla zarządcy infrastruktury nie są to pierwszoplanowe zadania. Mamy nadzieję, że inwestycje te zostaną podjęte w perspektywie kilku lat - mówi samorządowiec. UMWŁ kładzie szczególny nacisk na modernizację linii nr 25, która od Tomaszowa Mazowieckiego wciąż nie jest zelektryfikowana. - Po reaktywacji odcinka Tomaszów - Opoczno widzimy duże zainteresowanie pasażerów - przyznaje W. Stępień.

W ocenie marszałka warto rozważyć, czy połączenia międzywojewódzkie nie powinny być zamawiane i finansowane przez właściwe ministerstwo. - W tej chwili przyszłość Przewozów Regionalnych jest niepewna. W województwach myśli się o przejmowaniu połączeń wewnątrz regionu i korzystaniu z usług zewnętrznego przewoźnika - PR - do obsługiwania dłuższych przebiegów, wykraczających poza granice województwa. Być może to zadanie powinno być organizowane na szczeblu centralnym - zastanawia się W. Stępień. Jak dodaje, zwłaszcza na połączeniach szczególnie deficytowych warto rozważyć ingerencję ze strony państwa.


Kongres Kolejowy już za nami

Wywiady, komentarze i relacje z najważniejszych debat znajdziesz tutaj

Kongres Kolejowy to odbywające się cyklicznie największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne poświęcone branży transportu szynowego w naszym kraju. Podczas tegorocznej edycji w Łodzi spotkało się ponad 600 przedstawicieli biznesu, menadżerów, jak również politycy najwyższego szczebla i samorządowcy, zainteresowani rozwojem transportu kolejowego i jego pozytywnym wpływem na całość polskiej gospodarki. Więcej o tematach poruszanych na Kongresie Kolejowym dowiedzą się Państwo z publikowanych na naszym portalu tekstów. Zachęcamy do udziału również w Kongresie Transportu PublicznegoKongresie Infrastruktury Polskiej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

Infrastruktura

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

jm/rc, Rynek Kolejowy 11 września 2015

Stępień: ŁKA - dobry start, potrzebna kontynuacja

Nasze konferencje

Stępień: ŁKA - dobry start, potrzebna kontynuacja

rc, Rynek Kolejowy 08 lipca 2014

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

Biznes

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

TOR Konferencje/Rynek Kolejowy 11 września 2014

Zobacz również:

Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Warte uwagi

Pociąg PGE Skra na trzecie urodziny ŁKA

Kasper Fiszer 12 czerwca 2017

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

Infrastruktura

Łódzkie chce budowy nowej linii do Warszawy

jm/rc, Rynek Kolejowy 11 września 2015

Stępień: ŁKA - dobry start, potrzebna kontynuacja

Nasze konferencje

Stępień: ŁKA - dobry start, potrzebna kontynuacja

rc, Rynek Kolejowy 08 lipca 2014

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

Biznes

Marszałek Stępień: Kongres Kolejowy 2014 to ważne wydarzenie dla Łodzi

TOR Konferencje/Rynek Kolejowy 11 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5