Przedstawiciele PKP Intercity chwalą się, że coraz więcej podróżnych pociągów EIC korzysta z usługi bezprzewodowego internetu. Jednak usługa nie działa perfekcyjnie.
Dostęp do Wi-Fi po raz pierwszy, w wybranych pociągach, pojawił się w lipcu. We wrześniu rozszerzono usługę na kolejne pociągi. Obecnie, zgodnie z informacjami PKP IC, Wi-Fi dostępne jest w następujących składach:
• EIC Beskidy: kursujący na linii Warszawa-Bielsko-Biała, przez Katowice,
• EIC Klimczok: kursujący na linii Bielsko-Biała-Katowice,
• EIC Słowacki: kursujący na linii Warszawa-Poznań,
• EIC Sawa: kursujący na linii Warszawa-Karków,
• EIC Tatry: kursujący na linii Warszawa-Kraków,
• EIC Krakus: kursujący na linii Warszawa-Karków,
• EIC Mickiewicz: kursujący na linii Warszawa-Kraków,
• EIC Modrzejewska: kursujący na linii Kraków – Warszawa,
• EIC Kościuszko: kursujący na linii Warszawa-Kraków-Warszawa,
• EIC Kaszub: kursujący na linii Warszawa-Gdynia-Warszawa,
• EIC Norwid: kursujący na linii Kraków – Gdynia, przez Warszawę,
• EIC Górnik: kursujący na linii Warszawa-Wrocław-Warszawa.
Ale usługa nie zawsze działa. Nasz Czytelnik zasygnalizował np., że w środowy poranek w „Kaszubie”, jadącym z Trójmiasta do Warszawy, komputer co prawda „widział” hotspot T-Mobile (operatora dostarczającego internet do pociągów IC), jednak albo z siecią nie można się było połączyć, albo po połączeniu nie było sygnału internetowego.
Co na to PKP IC? – Nadal optymalizujemy działanie usługi i sporadyczne trudności mogą jeszcze występować. Każde spostrzeżenie i uwaga jest dla nas cenna i pomocna w procesie optymalizowania działania Wi-Fi. W przypadku zauważenia problemów z działaniem usługi lub logowaniem do systemu, warto zgłosić to konduktorom, którzy przekażą to służbom technicznym. Każde ze zgłoszeń jest rozpatrywane indywidualnie – mówi „RK” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Beata Czemerajda zauważa też, że hotspoty są udostępniane klientom od niedawna, bo lipca br., i patrząc na statystyki, usługa zyskuje na popularności – dziennie do Wi-Fi loguje się średnio 2,5 tys. osób. – Również średnie czasy trwania sesji i ilość przesyłanych danych świadczą, że klienci chętnie i dużo korzystają z usługi – zauważa Czemerajda. Warto przypomnieć, że w połowie września PKP IC informowały, że dziennie z Wi-Fi korzystało znacznie mniej niż obecnie, bo ok. 1,5 tys. podróżnych.