Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wiesław Witek: Jestem absolutnym fanem szyny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Wiesław Witek: Jestem absolutnym fanem szyny
Od połowy grudnia zeszłego roku nowym dyrektorem warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego jest Wiesław Witek, który wcześniej zajmował się koordynacją miejskich remontów. Zastąpił na tym stanowisku Leszka Rutę, który kierował stołeczną komunikacją od początku rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz. – Wielką uwagę muszę zwrócić na kwestie inwestycyjne. Tam, gdzie tylko się da, jestem za rozwijaniem buspasów i innych rozwiązań ułatwiających ruch pojazdów komunikacji miejskiej – mówi Wiesław Witek w rozmowie z portalem Transport-publiczny.pl.

Witold Urbanowicz, „Transport Publiczny”: Jaka powinna być rola autobusów w mieście? Czy będą wycofywane z centrum na rzecz komunikacji szynowej?

- Jestem absolutnym fanem „szyny”. Oprócz metra, gdy jeżdżę po mieście to wybieram tramwaj. Bardzo podobał mi się system, który przed laty zobaczyłem w Zurychu. Solidny tramwaj i praktycznie przy każdym przystanku mała pętla i autobus. Idealnym rozwiązaniem jest tramwaj, będący „szkieletem” układu i autobus, który uzupełnia układ dowożąc do niego. Chętnie bym taki model wprowadził i u nas, choć oczywiście trzeba pamiętać o naszych lokalnych uwarunkowaniach. Niemniej jednak 90 proc. wydzielonej trakcji tramwajowej to jest bardzo dobry wynik. Nie mamy się czego wstydzić.

Oczywiście w zamierzeniach inwestycyjnych dalej stawiamy na komunikację szynową. W tym roku będziemy budować tramwaj na Tarchomin i linię wzdłuż Powstańców Śląskich. Na pewno będziemy myśleć też o tramwaju do Wilanowa. Miasteczko Wilanów jest teraz komunikacyjnie upośledzone. Receptą na to jest oczywiście „szyna”. Mamy już powołany zespół do przygotowania tego przedsięwzięcia. Oczywiście inwestycje pociągają za sobą zwiększenie pracy przewozowej, co być może będzie wymagało od nas racjonalizacji w innych dzielnicach Warszawy.

Jaka jest szansa na priorytety dla tramwajów?

- Przy każdej inwestycji o tym myślimy. Dobrym przykładem jest tu ul. Marymoncka, na której prace miałem okazję „koordynować” z ramienia Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym. Jestem jak najbardziej za priorytetami, ale na przykładzie ciągu Alej Jerozolimskich i al. Jana Pawła II czy Marszałkowskiej widać, że nie jest to wszystko takie proste jakby się mogło wydawać. To są ciągi, które powinny być jednakowo uprzywilejowane. Ciężko sobie wyobrazić sytuację uprzywilejowania ciągu ul. Marszałkowskiej kosztem tramwajów w Al. Jerozolimskich lub żeby tramwaje w Alejach były uprzywilejowane kosztem tych na Jana Pawła II.

Nie oczekuję systemu tramwajowego o parametrach szybkiego tramwaju, bo nie ma takiej potrzeby. Jest natomiast potrzeba, żeby tory były dobrej jakości, bo to wpływa na komfort podróżowania. Przyrost ilości modernizowanych torowisk powinien być jak największy i będę wspierać Tramwaje Warszawskie w realizacji tego procesu. W tym roku rozpocznie się modernizacja torów na ciągu Jana Pawła II. Gdzie się tylko da, będziemy zwracać również uwagę na kwestię priorytetów.


To tylko fragment wywiadu. Więcej w najnowszym wydaniu "Rynku Kolejowego"

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wiesław Witek dyrektorem ZTM Warszawa

Zintegrowany transport

Wiesław Witek dyrektorem ZTM Warszawa

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 03 grudnia 2013

Witek: Jestem bezwzględnie zdeterminowany, by uprzywilejować warszawską komunikację

Zintegrowany transport

Witek: Jeszcze nigdy nie spóźniłem się przez metro

II linia metra

Witek: Jeszcze nigdy nie spóźniłem się przez metro

Transport Publiczny 16 stycznia 2014

Witek: Stawki za wspólny bilet są przyzwoite

Pasażer

Witek: Stawki za wspólny bilet są przyzwoite

wu, Transport Publiczny 19 lutego 2014

Zobacz również:

Wiesław Witek dyrektorem ZTM Warszawa

Zintegrowany transport

Wiesław Witek dyrektorem ZTM Warszawa

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny 03 grudnia 2013

Witek: Jestem bezwzględnie zdeterminowany, by uprzywilejować warszawską komunikację

Zintegrowany transport

Witek: Jeszcze nigdy nie spóźniłem się przez metro

II linia metra

Witek: Jeszcze nigdy nie spóźniłem się przez metro

Transport Publiczny 16 stycznia 2014

Witek: Stawki za wspólny bilet są przyzwoite

Pasażer

Witek: Stawki za wspólny bilet są przyzwoite

wu, Transport Publiczny 19 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5