Pierwsze dwa nowe Flirty zostały już odebrane przez PKP Intercity, jednak wciąż nie widzimy ich na trasach przewoźnika. Zapytaliśmy spółkę, kiedy pasażerowie po raz pierwszy wejdą na pokład nowych ED160.
PKP Intercity odebrało od producenta – siedleckiego Stadlera – dwie pierwsze fabrycznie nowe
ośmioczłonowe jednostki 16 września. Zespoły trakcyjnie nie wyjechały jednak od razu w trasę. Stanie się to dopiero z końcem października.
– PKP Intercity zaplanowało wprowadzenie 2 nowych jednostek ED160 do rozkładowego ruchu od 29 października – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.
Jednostki obsłużą pociągi:
1. IC 13108 Reymont rel. Łódź Fabryczna – Kraków Gł.
2. IC 3524 Kolberg rel. Kraków Gł. – Olsztyn Gł.
3. IC 5328 Warmia rel. Olsztyn Gł. – Kraków Gł.
4. IC 3522 Żeromski rel. Kraków Gł. – Olsztyn Gł.
5. IC 5122 Mazury rel. Olsztyn Gł. – Łódź Fabryczna
Dopiero po fazie jazd testowych z pasażerami, jeśli nowe Flirty udowodnią swoją bezawaryjność, spółka będzie otrzymywać kolejne ED160. Będzie ich jeszcze 10.
Główna zmiana w nowych ED160, w stosunku do dwudziestu dostarczonych w 2015 roku polega na zastosowaniu systemu ETCS własnej produkcji Stadlera (Guardia), oraz delikatnych zmianach w wystroju wnętrza. Polegają one np. na zmniejszeniu liczby miejsc siedzących w przestrzeni barowej na rzecz miejsc stojących, na zastosowaniu nowych foteli, nieco innej aranżacji przestrzeni dla rowerów oraz na zastosowaniu innego systemu informacji pasażerskiej.
Dostawa nowych Flirtów 3 dla PKP Intercity zaliczyła spore opóźnienie (m.in. z uwagi na epidemię koronawirusa).
Piszemy o tym tutaj.