Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wiemy, dlaczego Mazowsze unieważniło przetarg na hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wiemy, dlaczego Mazowsze unieważniło przetarg na hybrydy
Fot. KM
Samorząd województwa mazowieckie niespodziewanie unieważnił przetarg na nowe pociągi elektryczno-akumulatorowe po zaledwie jednym dniu. Jak się okazuje, urzędnicy doszli do wniosku że potrzebują opcji na większe zamówienie.

Województwo mazowieckie ogłosiło w czerwcu tego roku pierwsze w kraju postępowanie na dostawę nowych, dwuczłonowych jednostek elektryczno-akumulatorowych. W przetargu nie złożono żadnej oferty ale 6 września ogłoszono je ponownie. Dzień później drugi przetarg został jednak unieważniony. Koleje Mazowieckie, które prowadziły przetarg w imieniu Zamawiającego (urzędu marszałkowskiego województwa), wystąpiły "okoliczności powodujące zmianę potrzeb w zakresie dostawy elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych".

Spytaliśmy Urząd Marszałkowski, o jakie okoliczności chodzi. Jak tłumaczy rzeczniczka urzędu Marta Milewska, decyzja o unieważnieniu przetargu na zakup 6 sztuk elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych została podjęta przez Zarząd Województwa Mazowieckiego 5 września 2023 roku przy okazji prezentowania zaawansowania w realizowanych od czerwca 2023 roku  przetargach obejmujących zakup łącznie 22 sztuk pociągów przeznaczonych dla regionalnego transportu kolejowego.

- Zarząd Województwa uznał, iż z uwagi na sygnalizowaną przez Koleje Mazowieckie potrzebę zapewnienia wyższego poziomu rezerwy taborowej w segmencie pojazdów do obsługi linii niezelektryfikowanych (np. w okresie zmniejszonej dostępności taboru wynikającej z napraw w poziomie utrzymania P4 lub wyłączeń powypadkowych) oraz z uwagi na prawdopodobną potrzebę zapewnienia w przyszłości częściowej obsługi pojazdami elektryczno-akumulatorowymi połączeń realizowanych obecnie z wykorzystaniem pojazdów spalinowych, np. w relacji Sierpc – Nasielsk, zasadne jest wprowadzenie zmian w dokumentacji przetargowej, które umożliwią zamawiającemu rozszerzenie zamówienia o 3 eazt bez konieczności przeprowadzania czasochłonnej procedury przetargowej - wyjaśnia rzeczniczka. Dodaje też, że po analizach prawnych uznano, że najwłaściwszym rozwiązaniem będzie w takiej sytuacji zastosowanie prawa opcji (art. 441 PZP), przy czym z uwagi na istotne zmiany zakresu zamówienia wywołane tą deczją, zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie.

Jak podkreśla Milewska, nie stało się to jeden dzień po ogłoszeniu przetargu, bo ogłoszenie zostało wysłane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej już 1 września, a dopiero jego publikacja przez UE nastąpiła 6 września.

Najważniejszą informacją jest to, że województwo planuje ogłoszenie kolejnego postepowania przetargowego po "19 września 2023 roku". - Jego przedmiotem będzie dostawa 6 sztuk elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych z opcją zamówienia 3 dodatkowych pociągów tego typu - podsumowuje rzeczniczka marszałka.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Infrastruktura

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Jakub Madrjas 08 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Jakub Madrjas 20 listopada 2023

Śląskie może kupić nawet 30 pociągów! Jest przetarg

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Infrastruktura

Linia 201: PLK powtarza wielki przetarg po zaskakującej wpadce

Jakub Madrjas 08 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Jakub Madrjas 20 listopada 2023

Śląskie może kupić nawet 30 pociągów! Jest przetarg

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5