Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
19-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii kolejowej łączącej Chorzew Siemkowice z Wieluniem w ramach Kolej Plus.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na kwotę 8,7 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ok. 28 km nowej linii kolejowej, która połączy linię kolejową nr 131 w rejonie stacji Chorzew Siemkowice z linią kolejową nr 181 w Wieluniu. Szacuje, że po oddaniu nowej linii czas przejazdu z Wielunia do stolicy województwa wyniesie około 1h 39 min. Więcej na temat projektu pisaliśmy tutaj.

Inwestycja warta ponad pół miliarda złotych

Według informacji prasowej PKP PLK, w ramach projektu o szacowanej wartości ponad 580 mln zł mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei dzięki budowie 5 nowych przystanków: Wieluń Berlinek, Ruda, Wierzchlas, Drobnice, Siemkowice. Obiekty zapewnią komfortowe warunki oczekiwania na pociąg. Będą wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Trasa zostanie zelektryfikowana, dzięki czemu w połączeniach przewoźnicy mogą wykorzystywać nowoczesne, ekologiczne pojazdy i tym samym przygotować lepszej ofertę dla podróżnych.

– Stworzenie dogodnego połączenia kolejowego nie tylko pozytywnie wpłynie na rozwój Wielunia, ale również rozwój gospodarczy całego regionu. Nowa linia Wieluń – Chorzew Siemkowice to jeden z trzech projektów realizowanych w ramach rządowego programu Kolej+ w woj. łódzkim, którego celem jest zwiększenie dostępności do kolei – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury cytowany w komunikacie.

– Podpisując dziś tę umowę, robimy kolejny krok do celu, który wyznaczyłem sobie na początku kadencji samorządu, czyli walki z wykluczeniem komunikacyjnym. To wynik naszych starań, ale także wynik dobrej polityki rządu Prawa i Sprawiedliwości. Bo to właśnie rządowy program Kolej+ dał nam możliwość rozbudowy sieci kolejowej. Działamy konsekwentnie i skutecznie, aby rozwijać sieć kolejową w naszym województwie – powiedział Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.

– Umowa na zaprojektowanie budowy nowej linii Wieluń – Chorzew Siemkowice stanowi początek realizacji Programu Kolej+ w województwie łódzkim. Dzięki inwestycji poprawi się dostęp do kolei dla mieszkańców Wielunia i południowej części regionu – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dyrektor ds. utrzymania infrastruktury.

Projekty Kolej Plus w Łódzkiem

Z Programu Kolej+ do realizacji w województwie łódzkim zakwalifikowano 3 projekty. Oprócz linii do Wielunia, zaplanowano modernizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków Trybunalski - Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa oraz modernizację i elektryfikację linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna.

Również dzisiaj PLK SA podpisała umowę z Województwem Świętokrzyskim na realizację projektu dot. modernizacji i elektryfikacji linii Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna. W grudniu ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zawarły umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej na odcinku Piotrków Trybunalski - Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Zobacz również:

Powrót kolei do Głubczyc z udziałem prywatnego biznesu

Biznes

Powrót kolei do Głubczyc z udziałem prywatnego biznesu

Jakub Rösler 22 września 2023

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Zobacz również:

Powrót kolei do Głubczyc z udziałem prywatnego biznesu

Biznes

Powrót kolei do Głubczyc z udziałem prywatnego biznesu

Jakub Rösler 22 września 2023

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5