Do końca października PKP PLK zamierza zmodernizować peron na przystanku Wieluń. Inwestycja ma być realizowana ze środków własnych zarządcy infrastruktury. Trwa procedura wyboru wykonawcy.
Jednokrawędziowy peron zostanie podwyższony. Jego powierzchnia znajdzie się 76 cm nad główką szyny. PKP PLK uzasadniają to troską o wygodę pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu. Z tego samego powodu na nowym peronie znajdzie się wiata z nowymi ławkami oraz nowe oświetlanie. Całości dopełni pochylnia dla osób niepełnosprawnych oraz barierki i gabloty informacyjne.
Peron będzie miał 250 m długości, co umożliwi w razie potrzeby zatrzymywanie się nie tylko połączonych nawet w potrójnej trakcji EN57, ale także wielowagonowych składów TLK lub – teoretycznie – elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED160 i ED161. Obecnie na przystanku zatrzymuje się jedna para TLK Katowice – Poznań oraz 5 par pociągów Regio Tarnowskie Góry – Wieluń Dąbrowa.
Trwa procedura wyboru wykonawcy. Zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na inwestycję ok. 1 miliona złotych. Będzie ona finansowana całkowicie ze środków własnych. Peron ma zostać ukończony do końca października. PKP PLK zastrzega, że przez ok. 2 miesięcy (czyli zapewne od końca sierpnia) obiekt będzie wyłączony z użytkowania.
Nie będzie to jedyna planowana w najbliższym czasie inwestycja w infrastrukturę linii 181. PKP PLK zamierza wybudować drugi peron
na stacji Panki w województwie ślaskim. W przyszłym roku zostanie też
podniesiona kategoria kilku przejazdów między Herbami Nowymi a Wieluniem (początkowo związane z tym prace miały odbyć się jeszcze w roku bieżącym).