Poznaliśmy oferty w pierwszych dużych przetargach, ogłoszonych po długiej przerwie przez PKP PLK. Dotyczą one przebudowy stacji Słupsk oraz linii 202 Lębork – Słupsk. Na realizację tych inwestycji będą potrzebne miliardy złotych.
PKP PLK, po ponad rocznej przerwie,
zaczęła w tym roku ponownie ogłaszać przetargi na duże inwestycje. Dwa z nich dotyczą nadmorskiej magistrali nr 202. W styczniu ogłoszono przetarg na
przebudowę stacji Słupsk. W lutym natomiast – na modernizację odcinka Lębork – Słupsk do 200 km/h i budowę drugiego toru.
Inwestycja warta 1,5 mld zł na razie nie ma finansowania.
Co najmniej 2,6 mln złotych za linię Słupsk – LęborkPostępowaniem na wyższą kwotę jest modernizacja odcinka linii 202 do Lęborka. PKP PLK przeznaczyła na to kwotę 1 914 869 454,24 złotych brutto. Wpłynęło 9 ofert, z czego kilka jest bardzo zbliżonych, w przedziale 2,6-2,7 mld złotych. Złożyły je: Budimex, Torpol oraz ZUE wraz z NDI. Wyższe oferty przedstawiły: PPM-T (własna spółka PLK), Aldesa, Intercor, SBM i TrackTec, Strabag i Porr.
W przetargu na stację Słupsk chętnych jest aż dziesięć firm. Najmniej (1,05 mld zł brutto) chce konsorcjum ZUE i NDI, a niewiele więcej – Alusta. To również kwoty znacznie wyższe od kosztorysu, który opiewa na 710 786 250 złotych brutto. Warto jednak pamiętać, że ceny powinny spaść po aukcji elektronicznej, którą standardowo stosuje PKP PLK
mimo coraz większego sprzeciwu branży.
O przyszłym kształcie stacji Słupsk (wraz ze wstępnymi wizualizacjami)
pisaliśmy tutaj. Kontrowersje budzi
przebudowywanie przez PKP PLK tunelu w Słupsku tuż przed przebudową stacji.