Bombardier Transportation rozpoczął dostawy nowego typu wielosilnikowych lokomotyw spalinowych Traxx. Südostbayernbahn (SOB), jeden z pierwszych klientów, zaprezentował nową lokomotywę w swojej siedzibie w Mühldorf w Niemczech.
Nowa lokomotywa dysponuje łączną mocą 2252 kW i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Pojazd spełnia najnowsze unijne normy emisji spalin poziomu IIIB, jest energooszczędny i cichy. Wszystko to jest możliwe dzięki nowemu rozwiązaniu – wielosilnikowej koncepcji napędu, w którym zastosowano cztery niezależne silniki spalinowe o mocy 563 kW każdy. W zależności od potrzeb trakcyjnych silniki mogą być indywidualnie włączane i wyłączane. – Lokomotywa zużywa więc tylko tyle energii, ile faktycznie potrzebuje – wyjaśnia producent.
– Zakup ośmiu lokomotyw wielosilnikowych TRAXX P160DE serii 245 jest największą inwestycją w historii przedsiębiorstwa Südostbayernbahn –powiedział Christoph Kraller, dyrektor Südostbayernbahn. – Cieszymy się, że będziemy przewozić naszych pasażerów w jeszcze bardziej niezawodnych i przyjaznych dla środowiska warunkach – dodał.
Lokomotywy wejdą do eksploatacji na sieci kolejowej SOB w połowie 2014 r. Będą obsługiwać głównie wielowagonowe składy piętrowe na magistrali łączącej Simbach i Monachium w południowowschodniej Bawarii.
– Wprowadzenie nowych wielosilnikowych lokomotyw przez SOB dowodzi, że innowacyjne produkty dla transportu pasażerskiego i towarowego rozwijane są Bombardier Transportation z dużym sukcesem – powiedział Ulrich Jochem, szef dywizji lokomotyw Bombardier Transportation.
Należąca w całości do Deutsche Bahn SOB to jedna z siedmiu regionalnych sieci w Niemczech oraz jeden z najważniejszych przewoźników w południowowschodniej Bawarii. Czerwone zespoły trakcyjne i pociągi piętrowe SOB eksploatowane są między Monachium i Salzburgiem, Passau i Rosenheim jak również Landshut i Traunstein.