Remonty na kolei idą pełną parą. Już w grudniu ma zakończyć się przebudowa peronu pierwszego dworca kolejowego w Poznaniu. Dla wykonawcy nadejdzie trudniejszy okres w realizacji inwestycji – zima. Sporo uda się jednak zdziałać jeszcze przed jej rozpoczęciem. Także w kwestii napraw taboru wielkopolscy kolejarze będą mieli łatwiej.
Niebawem pasażerowie korzystający z dworca w Poznaniu odczują choć częściową ulgę. Będą mogli korzystać z wind ułatwiających dostanie się do pociągu szczególnie osobom niepełnosprawnym i matkom z dziećmi w wózkach. Jak na razie muszą korzystać z prowizorycznego przejścia na poziomie torów. Peron 1 zostanie pokryty kostką brukową - informuje "Głos WIelkopolski".
Jeszcze w grudniu ma rozpocząć się kursowanie pociągów na trasie między Wągrowcem a Murowaną Gośliną i Poznaniem. Pociągi będą odjeżdżały z Dworca Letniego, gdzie pojawią się kasy Kolei Wielkopolskich. Pociągi po remoncie linii mają jeździć znacznie szybciej, niż dotychczas. W Murowanej Goślinie oraz w Czerwonaku wybudowano nowe przystanki. Być może zachęci to mieszkańców tych miejscowości pracujących w Poznaniu do przesiadania się do pociągów. Plany na przyszły rok zakładają wybudowanie w Wągrowcu LCS-U.
Z kolei na linii Poznań-Trzemieszno prace remontowe dobiegają końca. Remont prowadzony jest między Kobylnicą a Trzemiesznem. Także remontowany jest odcinek torów między Czempiniem a Rawiczem. 30 listopada prace powinny się zakończyć.
Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych odbierze jeszcze w tym roku 14 gruntownie wyremontowanych wagonów piętrowych, dzięki czemu może udać sie zmniejszenie ścisku w pociągach na zatłoczonych liniach. Łatwiej będzie także o naprawy wagonów tej zimy. Mają być przeprowadzane w Lesznie, gdzie znajduje się specjalnie do tego przystosowana hala. Do tej pory pociągi wysyłano do zakładów w Mińsku Mazowieckim. Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych już ma zgromadzony zapas części, które najszybciej się psują.
Więcej