W środę, 5 czerwca 2013 Przewozy Regionalne zawarły z samorządem województwa wielkopolskiego trzyletnią "Umowę o świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich" która będzie obowiązywała do grudnia 2015 r.
Podpisana umowa daje gwarancje stabilizacji oferty przewozowej w województwie wielkopolskim przez następne lata. Przewozy Regionalne będą realizowały przewozy pasażerskie na następujących trasach w ramach wojewódzkich kolejowych przewozach pasażerskich: Poznań Gł. – Piła Gł., Poznań Gł. – Krzyż, Poznań Gł. – Rawicz, Poznań Gł. - Kępno, Kalisz –Ostrów Wlkp., Jarocin –Krotoszyn, Piła Gł. – Chojnice, Piła Gł. – Krzyż.
Będą one realizowane także na trasach w ramach międzywojewódzkich kolejowych przewozach pasażerskich: Poznań Gł. – Krzyż – Szczecin/ Świnoujście / Gorzów Wlkp., Poznań Gł. – Kołobrzeg/Koszalin, Poznań Gł. – Inowrocław / Bydgoszcz / Toruń, Poznań Gł. – Ostrów Wlkp.- Łódź Kaliska/Kluczbork, Poznań Gł. – Krotoszyn – Wrocław Gł., Poznań Gł. – Wrocław Gł. – Jelenia Góra, Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp.- Wrocław Gł., Piła Gł. – Wałcz - Szczecin, Piła Gł. – Wyrzysk Osiek – Bydgoszcz Gł.
Połączenia w relacjach Poznań – Gniezno – Poznań będą uruchamiane przez Przewozy Regionalne do końca obecnego rozkładu jazdy, po czym obsługę ww. połączeń przejmą Koleje Wielkopolskie. Przez kolejne dwa lata nie jest planowana dalsza ekspansja spółki powołanej przez samorząd województwa wielkopolskiego.
Określenie wielkości pracy eksploatacyjnej realizowanej w kolejnych rozkładach jazdy w województwie wielkopolskim przyczyni się stabilizacji oferty przewozowej. Dzięki temu mieszkańcy wielkopolski nie będą odczuwali negatywnych skutków związanych ze zmianą rozkładów jazdy.
Długi okres trwania umowy pozwala przewoźnikowi na szersze planowanie i rozwój. Dzięki temu Przewozy Regionalne będą mogły przeprowadzić w szerszym zakresie inwestycje związane z podniesieniem jakości świadczonych usług dla mieszkańców wielkopolski (np. modernizacja taboru, rozwój sieci dystrybucji itp.). Świadczy też o zaufaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego do Wielkopolskiego Zakładu spółki Przewozy Regionalne. W dokumencie została określona praca eksploatacyjna przez cały okres trwania umowy w wysokości prawie 17 mln pociągokilometrów oraz kwota rekompensaty z tytułu wykonywania wojewódzkich przewozów pasażerskich w wysokości 205 milionów złotych. To największy kontrakt z samorządem zawarty aktualnie przez spółkę.