Województwo wielkopolskie chce utrzymać weekendowy pociąg KW do Łodzi w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy. Twierdzi, że korzysta z niego więcej podróżnych, niż zakładano, przygotowując ofertę. Dobre wyniki osiągnięto pomimo wprowadzenia nauki zdalnej na większości uczelni.
W grudniu zeszłego roku Koleje Wielkopolskie uruchomiły pierwszy w swojej historii pociąg przyspieszony do Łodzi. To właśnie KW okazały się też pierwszym przewoźnikiem poza ŁKA, Polregio i PKP Intercity, który zaczął regularną obsługę połączeń rozkładowych z dworca Łódź Fabryczna. Kurs zaplanowano tak, by dostosować go do potrzeb studentów uczących się na uczelniach w Łodzi i w Poznaniu: umożliwia on popołudniowy lub wieczorny przejazd pomiędzy tymi miastami w piątki i niedziele. Nauka zdalna i pandemia nie przeszkodziły w rozwoju popytu
Tymczasem przez cały czas kursowania pociągu nauka na znakomitej większości uczelni odbywała się w systemie zdalnym, a studentów, którzy decydowali się na cotygodniowe przejazdy pomiędzy miejscem zamieszkania a nauki, było o wiele mniej niż zazwyczaj. Organizator przewozów ocenia jednak notowane wyniki frekwencji bardzo pozytywnie. – W okresie od stycznia do czerwca przewieziono tym pociągiem dwa razy więcej osób, niż zostało to założone – poinformował nas Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Z obserwacji naszej redakcji wynika przy tym, że notowana frekwencja często była wyższa już na wielkopolskim odcinku trasy, na którym kursują także inne pociągi Kolei Wielkopolskich.
Wyższe niż spodziewane zainteresowanie zadecydowało o utrzymaniu oferty w kolejnym roku. – Pociąg KW z Poznania Głównego do Łodzi Fabrycznej jest planowany w rozkładzie jazdy 2021/2022 – potwierdza samorząd. Kurs stanowi jednak tylko niewielką część oferty połączeń regionalnych funkcjonujących pomiędzy miastami. Trwają rozmowy o pociągach kategorii Regio
Jej podstawą są bowiem kursy realizowane przez Polregio. Uruchamia ono cztery pary codziennych połączeń relacji Poznań Główny – Łódź Kaliska. Nie mają one jednak charakteru przyspieszonego, a przejazd ze stacji początkowej do docelowej zajmuje o ok. 20 minut więcej niż pociągiem KW (kursy zatrzymują się przy tym na innych łódzkich dworcach).
Na razie nie wiadomo, jak będzie wyglądać obowiązująca od grudnia oferta kursów Polregio. – Obecnie trwają jeszcze rozmowy z sąsiadami województwa wielkopolskiego, o wynikach których będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie – wskazał UMWW.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.