Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wielkopolskie: O wiele mniej pociągów z Poznania do Zbąszynka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wielkopolskie: O wiele mniej pociągów z Poznania do Zbąszynka
fot. Pesa Bydgoszcz
Samorząd województwa wielkopolskiego informuje o dużych zmianach w rozkładzie jazdy na zachodnim odcinku magistrali E20. Wynikają one z zamknięć torowych, jakie trzeba wprowadzić na czas budowy nowego węzła transportowego na terenie Poznania. Ubędzie zarówno kursów Polregio, jak i Kolei Wielkopolskich.

13 marca wejdzie w życie pierwsza tzw. korekta rozkładu jazdy pociągów. Oznacza to spore zmiany w ruchu pasażerskim, głównie podyktowane koniecznością dostosowania grafiku do toczących się prac modernizacyjnych, ale nie tylko. Ze znacznymi utrudnieniami będą musieli liczyć się korzystający z pociągów regionalnych na trasie z Poznania do Zbąszynka funkcjonujących w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM).

Nie będzie kursów do Zielonej Góry, a połączeń aglomeracyjnych pozostanie mniej

– Powodem zmian jest ograniczenie przepustowości związane z realizowaną przez miasto Poznań inwestycją „Zintegrowany węzeł transportowy Grunwaldzka wraz z budową bezkolizyjnego przejazdu oraz przejścia nad linią kolejową E20” – tłumaczy Włodzimierz Finke, zastępca dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Mówi, że prace wymuszą zamknięcia torowe na odcinku Poznań Główny – Palędzie. – Ograniczenia te są obecnie planowane na ponad sześć miesięcy – stwierdza.

Zarządca infrastruktury, PKP PLK, odwołał w związku z tym pięć par finansowanych przez UMWW kursów, które dotychczas obsługiwało Polregio. – Sytuacja ta wymaga tym samym zapewnienia przez spółkę Koleje Wielkopolskie skomunikowania z komunikacją zastępczą za odwołane pociągi w kierunku Zielonej Góry – powiedział nam przedstawiciel wielkopolskiego samorządu. Cięcia będą dotyczyć jednak również oferty KW.

Zmiany są duże, ale utrudnienia starano się minimalizować


Spółka musi odwołać kilka par kursów wykonywanych w relacjach do i z Nowego Tomyśla. UMWW zapewnia, że zmieniony rozkład jazdy pozwala w najwyższym możliwym stopniu zachować możliwość dojazdu do pracy czy szkoły, ale skala ograniczeń na zachodnim odcinku linii nr 3 jest znacząca. Przynajmniej przez kilka najbliższych miesięcy jedynym przewoźnikiem regionalnym na trasie pozostaną KW. Nie będzie zatem kursów w relacjach wybiegających za Zbąszynek, a na odcinku aglomeracyjnym liczba pociągów zmniejszy się o mniej więcej jedną trzecią.

Samorząd twierdzi też, że przewoźnicy wielokrotnie analizowali na wniosek organizatora przewozów zamknięciowy rozkład jazdy. PKP PLK miały też uwzględnić przekazywane przez województwo uwagi i dostosować grafik połączeń do potrzeb korzystających z dojazdu koleją w porach szczytów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5