Województwo Wielkopolskie nie wyklucza, że podjęte zostaną działania w sprawie odcinka linii nr 236 Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie, który jest przeznaczony do wyłączenia z eksploatacji, a może odegrać ważną rolę w związku z planowaną modernizacją linii nr 354 Poznań – Piła.
W połowie lutego zarządca infrastruktury zaprezentował plany optymalizacji sieci kolejowej, w których zaproponowano czasowe wyłączenie z eksploatacji 90 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 2 tys. km na terenie całego kraju. Na liście tej znalazł się odcinek linii kolejowej nr 373 Międzychód – Zbąszyń, na odcinku Międzychód – Łowyń.
Na liście odcinków przeznaczonych do wyłączenia z eksploatacji pozostają odcinki Sieraków Wielkopolski - Międzychód i Szamotuły – Międzychód (linia nr 368). Jak zapatruje się na to województwo, które jest organizatorem przewozów na swoim obszarze?
- Zarządca infrastruktury zakładał, że ostateczna decyzja, co do ich wyłączenia, potwierdzona zostanie na bazie popytu przez przewoźników. Spółka PKP PLK nie konsultowała tych decyzji z Samorządem Województwa Wielkopolskiego - twierdzi wielkopolski urząd marszałkowski.
- Z punktu widzenia organizatora kolejowych przewozów pasażerskich obie linie nie mają generalnie istotnego znaczenia. Nie można wykluczyć, że podjęte zostaną działania w sprawie pozostałych linii, np. odcinka linii nr 236 Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie, który może odegrać ważną rolę w związku z planowaną modernizacją linii nr 354 Poznań – Piła - dodają przedstawiciele marszałka.