Zarówno województwo lubuskie jak i wielkopolskie dostrzegły korzyści płynące z modernizacji autobusów szynowych Regio Tramp, produkowanych między 2002 a 2007 rokiem przez ZNTK Poznań. Lubuski SA105 wjechał właśnie na teren zakładów FPS, a departament transportu województwa wielkopolskiego ujawnił skalę modernizacji swojego pojazdu tej serii.
– Zakres modernizacji autobusu szynowego typu 213M o oznaczeniu SA105-001 jest szeroki i pozwoli spojrzeć na te pojazdy w inny sposób – informuje Departament Transportu wielkopolskiego urzędu marszałkowskiego.
Naprawa piątego poziomu utrzymania połączona z modernizacją obejmie m.in.:
-
wymianę foteli maszynisty oraz przedziału pasażerskiego oraz wymianę drzwi do kabin maszynisty,
-
wymianę podłogi i wykładziny w całym pojeździe, a także wymianę paneli ściennych, listew okiennych oraz paneli sufitowych w przedziale pasażerskim i kabinach maszynisty wraz z modernizacją sufitowych linii świetlnych. W pojeździe pojawią się rolety okienne w przedziale pasażerskim,
-
wymianę radiotelefonów nadawczo-odbiorczych i modernizację systemu monitoringu (wymiana kamer wewnętrznych na cyfrowe, montaż kamer szlaku oraz kamer lusterkowych a także wymianę rejestratora),
-
wyłożenie ścian wewnętrznych przedziału WC folią bezbarwną pochłaniającą zapachy,
-
modernizację systemu informacji pasażerskiej,
-
montaż układu zasilania zewnętrznego 230V,
-
modernizację układu chłodzenia silnika spalinowego,
-
wymianę bocznego poszycia pudła na aluminiowe oraz wyłożenie bocznego poszycia bezbarwną folią ochronną antygraffiti,
-
wymianę izolacji akustycznej i termicznej pudła oraz naniesienie obustronnie masy wygłuszającej na podwozie i wytłumienie podłogi,
-
montaż w układzie pneumatycznym zespołu uzdatniania powietrza (osuszacza).
– Województwo Wielkopolskie jest w trakcie realizacji innych dwóch projektów związanych z naprawami pojazdów wraz z ich modernizacją. Chodzi o trzy pojazdy typu 218Ma, gdzie prowadzimy naprawy rewizyjne poziomu P4 wraz z modernizacją oraz dwa pojazdy typu 215M, które przechodzą naprawę główna poziomu P5, także z modernizacją – powiedział Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu UMWW.
Tymczasem, jak chwali się Fabryka Pojazdów Szynowych, lubuski SA105 wjechał właśnie na teren firmy, gdzie trwa jego modernizacja, w wielu elementach podobna do zaplanowanej przez województwo wielkopolskie.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.