Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego przedstawił, do konsultacji, projekt nowego rocznego rozkładu jazdy w regionie w okresie od grudnia 2014 do grudnia 2015 r. Choć zaproponowana oferta jest zbliżona do tegorocznej, to należy jednak odnotować kilka istotnych zmian. Samorządowcy z Wielkopolski planują m.in. wzrost liczby połączeń międzywojewódzkich oraz powrót pociągów pasażerskich na trasę Jarocin-Września-Gniezno.
Najwięcej zmian w połączeniach międzywojewódzkich miałoby nastąpić w relacji pomiędzy Poznaniem i Zieloną Górą. Liczba bezpośrednich pociągów łączących te ośrodki zwiększy się z 2 do 4 dziennie; w dni robocze będą one kursować w wydłużonej relacji do i z Nowej Soli, a w dni wolne – do i z Zielonej Góry. Mankamentem oferty jest jedynie brak bezpośredniego pociągu do Poznania w przedpołudniowym szczycie: pierwszy pociąg do Poznania miałby przyjeżdżać o godz. 9.10. Jest to pora zbliżona do obecnej.
Z 2 do 4 par dziennie ma się też zwiększyć liczba bezpośrednich połączeń z Poznania do Świnoujścia, a z 2 do 3 – z Poznania do Kostrzyna przez Gorzów Wlkp. Zwiększenie liczby bezpośrednich pociągów na trasach do Nowej Soli/Zielonej Góry oraz Świnoujścia będzie możliwe dzięki inwestycjom Zachodniej Grupy Zakupowej w nowy tabor elektryczny, a zwiększenie liczby bezpośrednich pociągów do Kostrzyna – dzięki inwestycjom w tabor spalinowy dokonanym przez Woj. Lubuskie. Od nowego rozkładu zwiększyć ma się też, z 3 do 4 par, liczba bezpośrednich pociągów z Poznania do Łodzi przez Ostrów Wlkp. Z kolei relacja przedpołudniowego pociągu Białogard – Poznań została wydłużona i od grudnia pociąg ten ma kursować w relacji Koszalin – Poznań.
Drugą istotną zmianą jest powrót pociągów pasażerskich do obsługi trasy Jarocin-Września-Gniezno. Na tej trasie zaplanowane zostały 4 pary pociągów dziennie. Niedawno władze województwa, pytane przez „RK”, deklarowały chęć przywrócenia kursowania pociągów na tej trasie w przypadku dokonania prac remontowych przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury chce w tym roku wykonać remont na części tej trasy. W efekcie, czas przejazdu 65-kilometrowej trasy z Jarocina do Gniezna w rozkładzie opublikowanym przez UMWW wynosi 100 minut, co daje prędkość handlową ok. 40 km/godz. Taką prędkość można uznać za dostateczną dla ruchu regionalnego.