Należące do województwa wielkopolskiego 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 doczeka się modernizacji. W Urzędzie Marszałkowskim otwarto właśnie oferty. Udział w postępowaniu wzięły trzy podmioty.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu prowadzi postępowanie przetargowe na modernizację 5 składów elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przejdą ją elektryczne zespoły trakcyjne o oznaczeniach kolejowych EN57-1027, EN57-1061, EN57-1141, EN57-1804 i EN57-1805, stanowiących własność województwa wielkopolskiego.
Trzech chętnych
3 listopada doszło do otwarcia ofert. Udział wzięło trzech oferentów. Najwyższą cenę zaoferował Newag, który wycenił swoją ofertę na 48,89 mln zł brutto. Zaoferował przy tym 36 miesięczną gwarancję.
Drugą w kolejności ofertą pod względem ceny jest H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Tutaj oferta opiewa na kwotę 42,83 mln zł brutto. Oferent zaproponował gwarancję na 42 miesiące.
Ostatnią ofertę złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, wchodzące w skład grupy Pesa. Firma zaproponowała cenę w wysokości 40,45 mln zł brutto. Dodatkowo oferent przyznał na zamówienie 60 miesięcy gwarancji.
Zamawiający przygotował budżet w wysokości 43,05 mln zł brutto. Oznacza to, że tylko dwie oferty mieszczą się w założonym przez Urząd Marszałkowski budżecie. Termin realizacji zadania wynosi do 330 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy.
Nowe toalety, drzwi, siedzenia… klimatyzacja
W zmodernizowanych składach znaleźć ma się minimum 180 miejsc siedzących. Dodatkowo do 10% tej wartości mogą stanowić siedzenia uchylne. W pojeździe pojawi się klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz w kabinie maszynisty. Pasażerowie z pewnością ucieszą się z nowych modułowych toalet systemu zamkniętego, w których dodatkowo znajdą się nowa umywalka, nowe lustro, suszarka do rąk i całe inne wyposażenie. Wykonawca będzie musiał zainstalować także stojaki do przewozu co najmniej czterech rowerów. Stojak musi umożliwiać przewóz roweru w pozycji pionowej.
Modernizacja napędu i wózków ma pozwolić na podwyższenie prędkości do co najmniej 120 km/h. Wykonawca dodatkow będzie musiał wymienić całe poszycie boczne w trzech składach. Zlikwidować drzwi zewnętrzne do „przedziału służbowego”. Podłogę pokryć ma mata wygłuszającą o grubości co najmniej 3 mm, sklejka o grubości co najmniej 12 mm (przekładaną korkiem wygłuszającym) i wykładzina trudnościeralna.
Przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone mają zostać od przedziału pasażerskiego zamkniętym przedsionkiem ze szkła bezpiecznego uniemożliwiającym swobodny przepływ powietrza z zewnątrz pojazdu. Kabina maszynisty zyska zupełnie nowe okna. Zastosowanie drzwi odskokowo-przesuwnych. Oznacza to tym samym, że modernizacja będzie bardzo zbliżona do tej, którą wykonały Koleje Mazowieckie.
Cena – 60%
Zamawiający przy wyborze wykonawcy posłuży się dwoma kryteriami. Pierwszym jest cena, która stanowi 60% wagi oceny przetargowej. Drugim kryterium zamówienia jest długość okresu gwarancji na cały pojazd, które stanowi 40%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.