Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielkopolska: Samorząd rozważa przywrócenie ruchu do Międzychodu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielkopolska: Samorząd rozważa przywrócenie ruchu do Międzychodu
fot. Kasper FiszerPociąg specjalny w Międzychodzie (fot. archiwalne)
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego będzie niebawem podejmował decyzje dotyczące możliwości organizacji połączeń pasażerskich do Międzychodu. Samorząd wraz z zainteresowanymi powiatami i gminami zlecił przygotowanie opracowania, które ma wskazać m.in. liczbę potencjalnych pasażerów. Pociągi osobowe przestały docierać do tego 10-tysięcznego miasta jeszcze w latach 90. zeszłego stulecia.

W zeszłym tygodniu opisaliśmy na naszych łamach sprawę domniemanego zderzenia samochodu z pociągiem w wielkopolskich Pniewach. Choć informacja o incydencie pojawiła się w mediach, sytuacja ta nie mogła mieć miejsca, bo linia kolejowa nr 363 pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem jest od lat nieprzejezdna. Jak wskazywały jednak Polskie Koleje Państwowe, istnieje realna szansa na przywrócenie jej przejezdności, w związku z czym zarządca nieczynnej infrastruktury postuluje zachowanie możliwości wjazdu na trasę do Międzychodu i Skwierzyny w Rokietnicy.

UMWW współtworzy analizę zapotrzebowania na połączenia kolejowe

Informacje te potwierdza Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. – Na podstawie umowy zawartej pomiędzy województwem wielkopolskim, powiatami międzychodzkim i szamotulskim oraz gminą Międzychód opracowywana jest diagnoza społecznego zapotrzebowania na usługi pasażerskiego transportu kolejowego na liniach kolejowych nr 363 Rokietnica – Międzychód oraz 368 Szamotuły – Międzychód i ewentualnego wykorzystania linii do przewozów kolejowych – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Możliwe więc, że pociągi kursowałyby także na trasie do Szamotuł, która również jest obecnie na znaczącym odcinku nieprzejezdna.

– Jako kluczowe elementy przedmiotowego opracowania należy wskazać punkty takie jak prognoza wymiany pasażerów, analiza ryzyka dla realizacji inwestycji oraz rekomendacje wykonawcy do ewentualnych dalszych działań – ocenia nasz rozmówca. O planach przygotowania dokumentu informowaliśmy na naszych łamach już w lipcu. Wówczas niejasne było jednak stanowisko UMWW wobec inicjatywy lokalnych samorządów.

Czy są racjonalne przesłanki do podjęcia znaczącej inwestycji?

Wojciech Jankowiak tłumaczy, że władze regionu uznały, że „wsparciem procesu decyzyjnego co do wymaganej gruntownej modernizacji linii i potencjalnego objęcia organizacją przewozów pasażerskich któregoś ze wskazanych połączeń będzie wspólne z zainteresowanymi samorządami opracowanie stosownej analizy, która wskazywać będzie racjonalne przesłanki lub też ich brak dla dalszych działań związanych z tym zagadnieniem”. – Dokumentacja ta jest w końcowej fazie opracowania. Zakończenie opracowania planowane jest w najbliższym czasie – zapowiada wicemarszałek.

Ruch pasażerski na trasie z Międzychodu do Szamotuł został zamknięty w maju 1995 r., a do Rokietnicy – w 1999 r. Od tego czasu przeszło 10-tysięczne miasto pozostaje odcięte od pasażerskiej sieci kolejowej. Przewozy świadczy tam PKS Gorzów Wielkopolski, oferując m.in. sześć par kursów do Poznania, z czego cztery kursujące we wszystkie dni tygodnia (za wyjątkiem świąt).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Wielkopolskie: Umowy z przewoźnikami pozwolą na obsługę Kolej Plus

Ogłoszenie płatne

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Wielkopolskie: Umowy z przewoźnikami pozwolą na obsługę Kolej Plus

Ogłoszenie płatne

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5