Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wielkopolska: Przyszły sezon pociągów parowych raczej bez zmian

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wielkopolska: Przyszły sezon pociągów parowych raczej bez zmian
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.plW poprzednich sezonach ruch obsługiwały także maszyny Pt47.
16 listopada upływa termin składania ofert w przetargu Kolei Wielkopolskich na obsługę rozkładowych pociągów parowych. Oferta na liniach z Wolsztyna do Leszna (w dni powszednie) i do Poznania (w sobotę) pozostanie bez większych zmian. Sezon rozpocznie się w połowie stycznia, a zakończy – w listopadzie.

W dni robocze od poniedziałku do piątku pierwszy pociąg ma odjeżdżać z Wolsztyna o 5.06. Godzinę przyjazdu do Leszna wyznaczono na 6.40. Drugi kurs Wolsztyn – Leszno ma wyruszyć w drogę o 11.41, a do celu przybyć o 12.53. W przeciwnym kierunku pociąg odjedzie z Leszna o 7.43, by do Wolsztyna dotrzeć o 9.07. Godziny odjazdu i przyjazdu drugiego to odpowiednio 13.43 i 15.06. W soboty skład z parowozem będzie kursował na trasie z Wolsztyna do stolicy województwa (odjazdy – 6.14 i 13.52, przyjazdy do Poznania – 8.10 i 15.53). Godziny kursów powrotnych to 10.20 – 12.58 i 16.50-19.19. Rozkład jazdy przypomina więc ten, który obowiązuje w bieżącym roku.

Podobnie jest w przypadku taboru i jego parametrów. KW zamawiają usługę trakcyjną lokomotywy parowej (jak przewidziano w projekcie rozkładu jazdy – serii Ol49) ze składem dwóch wagonów pasażerskich. Wykonawca będzie też musiał zapewnić lokomotywę rezerwową, własne drużyny trakcyjne (do dyspozycji musi być co najmniej 5 maszynistów, zatrudnionych na umowę o pracę) oraz personel serwisowy. Tabor musi rozwijać prędkość co najmniej 100 km/h.

Pociągi parowe mają kursować po liniach w Wielkopolsce od 15 stycznia do 26 listopada przyszłego roku. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Wiadomo, że jedynym podmiotem, który może wykonać tak sformułowane zamówienie, jest Parowozownia Wolsztyn – jedyną niewiadomą w przetargu jest właśnie cena, jakiej zażąda wykonawca.

Rozkład jazdy, podobnie jak ilość rocznej pracy przewozowej, może zostać wielokrotnie jednostronnie zmieniona przez zamawiającego z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Jeśli liczba pociągokilometrów ulegnie zwiększeniu, wykonawca otrzyma wyższe wynagrodzenie, lecz nie będzie mógł wysuwać w związku z tym dodatkowych roszczeń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5