Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielkopolska: Przetarg na likwidację wąskiego gardła w Obornikach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielkopolska: Przetarg na likwidację wąskiego gardła w Obornikach
fot. PKP PLKStacja Oborniki Wielkopolskie
Do 10 stycznia można składać oferty w przetargu PKP PLK na rozbudowę newralgicznego fragmentu linii 354. Między stacją Oborniki Wielkopolskie a posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wielkopolskie Most ma zostać wybudowany brakujący drugi tor wraz z mostem przez Wartę. Zadanie będzie częścią Krajowego Planu Odbudowy, finansowaną ze środków unijnych.

Jednotorowy odcinek był dotychczas wąskim gardłem, ograniczającym przepustowość linii między Poznaniem a Obornikami. Budowa drugiego mostu na Warcie (o której mowa w tytule – choć w treści opisu przedmiotu zamówienia zakres prac opisano jako „rozbiórka części istniejącego i budowa nowego” mostu) oraz dodanie mijanki w Parkowie ma to zmienić. 2,5 roku temu, po podpisaniu umowy na projektowanie tej inwestycji, sygnalizowaliśmy już, że taki zakres nie jest wystarczający[https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-do-pily-bedzie-drugi-tor-do-obornik-choc-potrzeby-sa-wieksze-108156.html] – kompleksowe rozwiązanie problemów z przepustowością na trasie Poznań – Piła wymagałoby budowy drugiego toru aż do stacji Dziembówko (od której do Piły Głównej znów biegną dwa tory).

Prace, które chce zamówić zarządca infrastruktury, obejmują fragment od km 25,408 do km 27,594, a także budowę mijanki Parkowo na dalszym odcinku w stronę Rogoźna (km 35,569 – 36,815). Po zakończeniu inwestycji posterunek odgałęźny Oborniki Wlkp. Most, jako zbędny, zostanie zlikwidowany. Nowa mijanka Parkowo będzie przystosowana do przyjmowania pociągów towarowych o długości do 750 m i wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania oraz system kontroli niezajętości torów i rozjazdów. W Parkowie i na przystanku Oborniki Wlkp. Miasto przy dobudowanych torach powstaną nowe perony (pierwszy o długości 300 m, z przejściem podziemnym i windami, drugi – 200-metrowy, z dojściem w poziomie szyn i labiryntami).

Wykonawca będzie też musiał oddać do użytku trzy blokady liniowe dla szlaków: Wargowo – Oborniki, Oborniki – Parkowo i Parkowo – Rogoźno. W zakres zamówienia wchodzi ponadto modyfikacja układu torowego stacji Oborniki Wlkp. (budowa „trapezowego” przejścia rozjazdowego od strony Suchego Lasu), częściowa wymiana szyn, podkładów i rozjazdów, wzmocnienie i naprawa podtorza, remont wiaduktu, likwidacja i budowa przepustu oraz przebudowa 4 przejazdów.

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Szacowany czas inwestycji to 20 miesięcy. W połączeniu z terminem rozliczenia inwestycji wchodzących w skład Krajowego Planu Odbudowy (sierpień 2026 r.) skłania to do pytań o ryzyko nierozliczenia części lub całości dofinansowania: aby dotrzymano tego terminu, roboty budowlane musiałyby rozpocząć się już teraz.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Roman Czubiński 06 listopada 2024

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Infrastruktura

PKP PLK: Ruszyły przetargi na inwestycje z KPO. To linie 132 i 355

Roman Czubiński 06 listopada 2024

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5