Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielkopolska: Modernizacja linii do Międzychodu w ramach Kolej+?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielkopolska: Modernizacja linii do Międzychodu w ramach Kolej+?
fot. Kasper FiszerPociąg specjalny w Międzychodzie
Województwo wielkopolskie zapowiada przygotowanie analiz dotyczących m.in. ekonomicznych aspektów planu modernizacji tras kolejowych prowadzących do Międzychodu. Przedstawia też dwa pomysły na finansowanie ewentualnej inwestycji. Środki na ten cel mogłyby pochodzić albo z RPO, albo z programu Kolej+.

Niespełna 11-tysięczny Międzychód leżący w północnej części województwa wielkopolskiego od lat pozbawiony jest dostępu do kolei pasażerskiej. Od dawna lokalne samorządy starają się doprowadzić do przywrócenia przewozów na docierających tam liniach kolejowych – nr 363 ze Swierzyny i 368 z Szamotuł. Na razie jednak stan techniczny wszystich dochodzących do Międzychodu tras nie pozwala na prowadzenie ruchu.

Niezbędne są analizy dotyczące technicznych i ekonomicznych aspetów inwestycji

Województwo wielkopolskie zapewnia, że podejmie działania, które mogą doprowadzić do zmiany tej sytuacji. – Do opracowania planowane są w najbliższym czasie analizy techniczne i ekonomiczne, które są elementem przygotowania inwestycji – mówi Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Dokument ma wskazywać możliwości przeprowadzenia modernizacji lub remontu w standardzie tzw. rewitalizacji istniejącej infrastruktury liniowej.

Analizy przeprowadzą zainteresowane samorządy lokalne przy współudziale urzędu marszałkowskiego. Szansą na finansowanie prac ma być natomiast możliwość pozyskania środków z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2021 – 2027. Obecnie województwo prowadzi z PKP PLK konsultacje dotyczące listy odcinków, które potencjalnie miałyby zostać przeznaczone do remontu ze środków unijnych, którymi dysponować będzie region. Samorząd zaproponował m.in. przywrócenie przejezdności tras biegnących do Międzychodu. – Ostateczne decyzje będą uzależnione od wyników analiz oraz od dostępnej alokacji – zastrzega przy tym nasz rozmówca.

Region nie utworzy komunikacji autobusowej na okres do zakończenia modernizacji torów

Innym pomysłem na remont połączeń ma być wykorzystanie możliwości programu Kolej+. – Samorząd planuje zgłoszenie kilku projektów liniowych, które ze względu na ograniczone środki finansowe nie znalazły się dotąd w tym obszarze interwencji strukturalnej programu regionalnego. Wśród tych projektów planujemy również zgłoszenie przedsięwzięcia dotyczącego połączenia kolejowego do Międzychodu – zapowiada przedstawiciel UMWW.

Do czasu przywrócenia pociągów regionalnych mieszkańcy miasta nie mogą natomiast liczyć na zapewnienie przez władze regionu innego rodzaju transportu pubicznego, w tym przede wszystkim połączeń autobusowych. – Na obecnym etapie nie są rozważane inne możliwości organizacji wojewódzkich przewozów do Międzychodu – stwierdza bowiem Robert Pilarczyk.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

inf. pras PKP PLK, oprac. jm 19 czerwca 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5