Partnerzy serwisu:
Biznes

Wielki powrót Stadlera RS na Innotrans 2024. Będzie zeroemisyjny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
07-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stadler zapowiada premierę nowego wagonu motorowego RS ZERO, który może być w pełni zasilany z akumulatorów, może być także wyposażony w Power-Pack napędzany wodorem. Innym pojazdem, który pokazany zostanie w Berlinie, będzie Flirt Akku dla Nadrenii-Palatynatu Południowego, który może być eksploatowany jako klasyczny pojazd elektryczny zasilany z sieci trakcyjnej lub pojazd bateryjny. Z kolei Lokomotywa EURODUAL Class 99 może być zasilana zarówno z sieci trakcyjnej jak i z generatora pokładowego, dzięki czemu może być bezproblemowo eksploatowana także na niezelektryfikowanych odcinkach brytyjskiej sieci transportu towarowego. Podczas InnoTrans 2024 Stadler zaprezentuje po raz pierwszy na wspólnym stoisku zarówno technologie sterowania ruchem kolejowym, jak i pojazdy szynowe, a także NOVA Depot, zintegrowane rozwiązanie obejmujące zarówno pojazdy jak i technologię sygnalizacyjną.

Stadler Regio-Shuttle RS1 od 25 lat jest jednym z najpopularniejszych pojazdów w niemieckim regionalnym transporcie kolejowym. Około 500 jednostek tego udanego typu pojazdu jest obecnie w eksploatacji w Niemczech. Dzięki nim operatorzy mogli stworzyć atrakcyjne pod względem kosztowym oferty przewozów na trasach o niskim natężeniu ruchu. RS ZERO bazuje na historii tego sukcesu, ale nowe jednostki wyposażone są w bezemisyjne napędy: nowy RS ZERO jest dostępny z napędem akumulatorowym lub wodorowym.

Stadler RS Zero

Dzięki tej innowacji Stadler oferuje to, co najlepsze z obu obszarów: zachowano zalety sprawdzonego RS1, jednocześnie integrując w pojeździe najnowocześniejsze, przyjazne dla środowiska technologie napędowe. Transformacja transportu mająca na celu powstrzymanie zmian klimatycznych, spowoduje przeniesienie znacznie większego ruchu na tory. Aby zwiększyć dostępność transportu kolejowego, konieczne będzie reaktywowanie nieczynnych tras w Europie, z których większość nie jest zelektryfikowana.

RS ZERO kompensuje brak elektryfikacji i oferuje wybór dwóch najbardziej przyszłościowych technologii napędowych w zależności od potrzeb klienta: wersję akumulatorowo-elektryczną i wariant z Power-Packiem zasilanym wodorem. W ten sposób RS ZERO wypełnia potrzebę lokalnej, bezemisyjnej obsługi tras drugorzędnych. Podobnie jak RS1, RS ZERO jest dostępny jako pojazd jedno- lub dwuczłonowy, oferuje od 70 do 150 miejsc siedzących i ma największy udział niskiej podłogi pośród wszystkich pojazdów w swojej klasie.

Podczas targów InnoTrans zaprezentowany zostanie prototyp RS ZERO w wersji jednoczłonowej z napędem wodorowym oraz liczne opcje projektowe z obszarem wielofunkcyjnym przeznaczonym np. do transportu rowerów, wózków dziecięcych i większego bagażu, ze strefami wypoczynkowymi, komfortowymi siedzeniami w standardzie zapewniającym prywatność, miejscem na wózek inwalidzki, toaletą i opcjonalnym przedziałem konduktorskim.

Prezentacja RS ZERO odbędzie się na torze T09/40, 24 września o godzinie 14:00

Pierwszy gotowy pojazd w ramach „Projektu TramTrain ” dla Niemiec i Austrii

Sześć firm transportowych z Niemiec i Austrii: Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH, Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH, Saarbahn Netz GmbH, Schiene Oberösterreich GmbH, Schiene Salzburg GmbH i Regional-Stadtbahn Neckar-Alb połączyło siły, by kontynuować inicjatywę VDV (Zrzeszenia Niemieckich Firm Transportowych) pod hasłem „Regionalna Kolej Tramwajowa” i dwa lata temu udzieliło Stadlerowi największego zamówienia w historii firmy. Głównym przedmiotem umowy jest dostawa do 504 niskopodłogowych pojazdów CITYLINK, z których 246 zostało już zamówionych. Oprócz produkcji pojazdów, umowa ramowa obejmuje również usługę serwisu dostarczonej floty przez okres do 32 lat.

Pierwszy pojazd dla operatora Saarbahn, który jako pierwszy wprowadzi nowe pojazdy do eksploatacji, będzie miał swoją premierę na targach InnoTrans 2024. Dwusystemowa jednostka jest wyposażona w najnowocześniejsze technologie w zakresie systemu trakcyjnego, systemów sygnalizacji i radia oraz komunikacji i informacji pasażerskiej.

CITYLINK stanowi wspólną platformę dla tramwajów dwusystemowych produkowanych dla konsorcjum. Dzięki temu pojazdy są w dużej mierze ustandaryzowane, a jednocześnie elastycznie dopasowane do potrzeb i warunków infrastruktury każdej z sześciu firm transportowych. CITYLINK to rodzina modułowych, niskopodłogowych, lekkich pojazdów szynowych bez barier, które oferują wysoki standard bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

Trójczłonowe pojazdy różnią się liczbą drzwi, wysokością wsiadania i sprzęgania oraz malowaniem w zależności od klienta i miejsca eksploatacji. Wyposażenie wnętrza jest również dostosowane do indywidualnych potrzeb operatorów. Systemy klimatyzacji przedziałów pasażerskich i maszynisty oraz system oświetlenia LED są takie same w każdym pojeździe. Przestronny, wielofunkcyjny obszar z możliwością przemieszczania się bez barier jest również stałym elementem wszystkich pociągów.

Dwusystemowy pojazd CITYLINK umożliwia obsługę połączeń z okolicznych gmin do centrum miasta bez przesiadek. Prezentowana jednostka dla Saarbahn jest pojazdem dwukierunkowym o długości 37 metrów i szerokości 2,65 metra. Wnętrze oferuje 100 wygodnych miejsc siedzących i 133 miejsca stojące. Podobnie jak inne pojazdy CITYLINK, może poruszać się z prędkością do 100 km/h.

Prezentacja Citylinka odbędzie się na torze T09/45, 24 września o godzinie 15:30

Class 99: dwutrakcyjna lokomotywa Co'Co

Kolejną premierą Stadlera na InnoTrans 2024 będzie lokomotywa Class 99. 30 jednostek budowanych obecnie dla brytyjskiej firmy leasingowej Beacon Rail, będzie w przyszłości obsługiwanych przez GB Railfreight. Class 99 opiera się na sprawdzonej koncepcji lokomotyw EURODUAL i jest wyposażona w dwa rodzaje napędu, który umożliwia eksploatację zarówno w trybie wyłącznie elektrycznym, jak i spalinowo-elektrycznym. W tej kombinacji dwutrakcyjna Class 99 może być używana zarówno na niezelektryfikowanych, jak i zelektryfikowanych liniach kolejowych. W codziennej eksploatacji zastąpi ona lokomotywy napędzane olejem napędowym, przyczyniając się do znacznego ograniczenia emisji w brytyjskim transporcie kolejowym.

Lokomotywa jest dostosowana do wymogów brytyjskiej skrajni, a zatem jest nieznacznie węższa i niższa niż jej kontynentalne siostry z rodziny EURODUAL. Niemniej, podobnie jak one, osiąga prędkość 120 km/h i oferuje największą siłę pociągową wśród europejskich lokomotyw liniowych, wynoszącą aż 500 kN.

Oznaczenie Co'Co określa liczbę i układ osi napędzanych pojazdu kolejowego – w Class 99 jest ich sześć, podobnie jak we wszystkich lokomotywach EURODUAL. Najnowsza technologia trójosiowych wózków zapewnia doskonałą trakcję i ogranicza oddziaływanie pojazdu na tory.

Podobnie jak w innych lokomotywach Stadlera, w Class 99 obie kabiny maszynisty zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pracy personelu obsługującego. Oferują one optymalną widoczność na zewnątrz i centralnie umieszczony, wygodny fotel. Systemy kamer umożliwiają bezpośredni podgląd pantografów, obszaru manewrowego i czoła pojazdu, co jest istotne zwłaszcza podczas jazdy w złych warunkach pogodowych. Zaawansowany system zdalnej diagnostyki jest zintegrowany z jednostką sterującą pojazdu. Automatyczny system kontroli łączy w sobie dwa systemy wymagane na brytyjskich sieciach kolejowych - AWS i TPWS. Lokomotywa jest przygotowywana do instalacji systemu ETCS.

Prezentacja lokomotywy Class 99 dla Beacon Rail i GB Railfreight będzie mieć miejsce na torze T04/19, 25 września 2024 r o godzinie godz. 11:00

Zapraszamy na pokład pojazdu piętrowego KISS Cityjet

Na targach InnoTrans prezentowany będzie również piętrowy zespół trakcyjny typu KISS zbudowany dla ÖBB Personenverkehr AG. Z opiewającej na 189 pojazdów umowy ramowej 79 zostało już zamówionych. Są dostarczane w czterech wariantach: cztero- i sześcioczłonowe jednostki z przeznaczeniem do transportu lokalnego, sześcioczłonowe do transportu dalekobieżnego oraz pięcioczłonowe na potrzeby kolei lotniskowej CAT. Pojazdy będą stanowić nowoczesne, przyjazne dla pasażerów i środowiska rozszerzenie floty Cityjet i Railjet wykorzystywanej przez ÖBB do lokalnego i dalekobieżnego transportu pasażerskiego.

Wielu obserwatorom branży szynowej pojazd KISS Cityjet jest już znany z zewnątrz. Na tegorocznych targach po raz pierwszy zaprezentowane zostanie wnętrze pojazdu: odwiedzający mogą się spodziewać wygodnych foteli, automatycznej klimatyzacji, gniazdek elektrycznych w każdym rzędzie siedzeń, bezpłatnego Wi-Fi, monitorów z informacjami wyświetlanymi w czasie rzeczywistym oraz monitoringu wideo. Niskopodłogowe strefy wejścia zapewniają wygodny, pozbawiony barier dostęp na pokład pojazdu, a wielofunkcyjna przestrzeń w obszarze wejścia może być konfigurowana wedle potrzeb. Dla podróżnych na wózkach inwalidzkich wygospodarowano miejsca z bocznymi stolikami o regulowanej wysokości.

Czteroczłonowe pojazdy KISS Cityjet mają około 105 metrów długości i mogą pomieścić 373 pasażerów, podczas gdy sześcioczłonowe składy mają około 160 metrów długości i mogą pomieścić do 593 pasażerów. Maksymalna prędkość piętrowego zespołu trakcyjnego wynosi 160 km/h, a stała moc na kołach 4000 kW.

Prezentacja KISS (ÖBB Cityjet) odbędzie się na torze T08/40, 25 września 2024 r o godzinie 14:00

Straż pożarna na szynach

Na targach InnoTrans swoją premierę będzie miał również szczególny pojazd - pociąg ratowniczo-gaśniczy produkowany dla ÖBB Infrastruktur AG na zlecenie Rail Equipment GmbH. Techniczną atrakcją jest tutaj potrójny napęd (elektryczny- sieciowy, spalinowy i akumulatorowy). Pojazd może być zasilany energią z sieci trakcyjnej, jak również z potężnych, podpodłogowych akumulatorów trakcyjnych lub z generatora diesla. Jest zatem całkowicie samowystarczalny w sytuacji awaryjnej i może na przykład działać w zadymionych tunelach.

W sytuacji awaryjnej w jego wnętrzu schronienie przed ogniem i toksycznymi gazami znajdzie ponad 300 osób – w całym pojeździe panuje nadciśnienie, a system klimatyzacji jest wyposażony w specjalne filtry. Na pokładzie znajduje się 40 000 litrów wody i 1000 litrów środka pianotwórczego do gaszenia pożaru, które mogą być uwalniane za pomocą wydajnych systemów gaśniczych o standardowym ciśnieniu 10 barów lub 100 barów (mgła rozpylona do celów chłodzenia lub prewencyjnie).

Pociąg składa się z dwóch członów o długości 68 metrów, można w nim przechodzić na całej długości i może poruszać się z prędkością do 160 km/h w obu kierunkach. W ÖBB nosi nazwę „Servicejet”, która odnosi się do jego wszechstronności. Jest przeznaczony do użytku nie tylko w sytuacjach awaryjnych, ale także do regularnych prac serwisowych i utrzymaniowych, a jego moc jest wystarczająca do holowania uszkodzonych pociągów o masie do 2000 ton lub do zasilania uszkodzonego pociągu energią elektryczną – nawet bez dostępu do sieci trakcyjnej. W zależności od zastosowania można go również załadować kontenerami rolkowymi.

Prezentacja pociągu ratowniczo-gaśniczego ÖBB Rail Equipment odbędzie się na torze T08/50, 25 września 2024 r. o godzinie 15:30

Flirt z alternatywnym napędem

„Szybki, lekki, innowacyjny pociąg regionalny” (Flinke, Leichte, Innovative Regional-Triebzug) – w skrócie FLIRT, najpopularniejszy model Stadlera sprzedany dotychczas w ilości ponad 2500 jednostek na całym świecie, zostanie zaprezentowany na targach InnoTrans w wariancie z napędem akumulatorowo-elektrycznym.

Stadler pokaże jeden z 44 pojazdów zamówionych przez DB Regio, dzięki którym w przyszłości na sieci kolejowej południowo-zachodnich Niemiec w Palatynacie będzie realizowany lokalny transport bez emisji CO2, a obecnie używane pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zostaną stopniowo zastąpione nowymi jednostkami. Operatorem pojazdów będzie Stowarzyszenie Transportowe ÖPNV Nadrenia-Palatynat Południowy, w którego skład wchodzą również kraje związkowe Badenia-Wirtembergia i Saara.

Na liniach zelektryfikowanych FLIRT Akku działa jak klasyczny pociąg elektryczny zasilany z sieci trakcyjnej, jednocześnie ładując akumulatory trakcyjne. Pojazd magazynuje także energię powstałą w wyniku procesu hamowania. Tam, gdzie kończy się przewód trakcyjny, pojazd kontynuuje jazdę na zasilaniu bateryjnym. Zasięg pojazdu pracującego wyłącznie w trybie akumulatorowym wynosi co najmniej 80 kilometrów. Prędkość maksymalna to 140 km/h. Pneumatyczne odsprężynowanie zapewnia płynny bieg pojazdu.

Dwuczłonowe pojazdy FLIRT Akku dla Palatynatu o długości 55,5 metra są nieco dłuższe niż klasyczny FLIRT, co gwarantuje największą możliwą pojemność pasażerską. Pojazd pomieści 325 osób, z czego 172 na miejscach siedzących. Jest klimatyzowany, wyposażony w sieć Wi-Fi i posiada przestronne, wielofunkcyjne przedziały.

Prezentacja FLIRT Akku dla Deutsche Bahn działającej na obszarze Palatynatu będzie mieć miejsce na Torze T10/40, 26 września 2024 r. o godzinie 11:00

Nowy komfort na kolei Centovalli

Stadler zaprezentuje także rozwiązanie szyte na miarę - wąskotorowy elektryczny pociąg niskopodłogowy dla kolei Centovalli. Prezentacja pierwszego z ośmiu zespołów trakcyjnych o metrowym rozstawie zbiega się z jubileuszem 100-lecia działalności Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi (FART) - szwajcarskiego operatora kolei wąskotorowej. Pojazdy zostaną dostarczone w wariantach trój- i czteroczłonowych, w razie potrzeby mogą być dzielone i eksploatowane jako zestawy dwuczłonowe.

Nowe zespoły trakcyjne są zasilane napięciem 1200 V prądu stałego z sieci trakcyjnej i mogą pokonywać wzniesienia na trasach Centovalli o maksymalnym nachyleniu wynoszącym 6% bez dodatkowej zabudowy sprzętu zębatego. W zależności od wersji mają one 63,4, 48,9 i 34,5 metra długości i mogą przewozić 338 pasażerów (128 na miejscach siedzących, 210 na miejscach stojących) w wersji najdłuższej, 258 pasażerów (95/168) w wersji trójczęściowej i 174 pasażerów (49/125) w wersji dwuczęściowej. Inżynierowie Stadlera zadbali o zupełnie nowy design pojazdów kolei Centovalli, które wkrótce staną się jej znakiem rozpoznawczym. Wyposażone w niskopodłogowe wejścia, pneumatyczne zawieszenie, klimatyzację i system informacji pasażerskiej, oferują komfort w nowoczesnym wydaniu. Są wyposażone w miejsca dla wózków inwalidzkich i toalety dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Prezentacja kolei o rozstawie metrowym, Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi odbędzie się na torze T09/50, 26 września 2024 r., godz. 14:30

Nowe metro na rzecz transformacji mobilności

Prezentowane podczas InnoTrans 2024 nowe wagony metra dla berlińskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) są również dostosowane do specjalnych wymagań tego operatora. Uwarunkowania historyczne systemu metra w stolicy Niemiec wymagały opracowania dwóch typów pojazdów: serii JK z wagonami o szerokości 2,40 metra dla linii o małej skrajni oraz serii J z wagonami o szerokości 2,65 metra dla nowszych linii o dużej skrajni. W zależności od intensywności ruchu mogą one być konfigurowane w różnych długościach. Seria JK składa się z dwu- lub czterowagonowych pojazdów, które można łączyć w sześcio- lub ośmiowagonowe pociągi. Seria J składa się z kombinacji wagonów końcowych i środkowych, które można łączyć w dwu-, cztero- i sześciowagonowe pojazdy.

Wszystkie nowe wagony metra oferują obszerne, pozbawione barier wejścia umożliwiające sprawną wymianę pasażerów, dużo miejsca w przejściach i przestronne obszary wielofunkcyjne z miejscem dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Jasne i przyjazne wnętrza dają poczucie bezpieczeństwa, a nowoczesny system informacji pasażerskiej wyświetlający informacje w czasie rzeczywistym, pomaga pasażerom szybko odnaleźć się w podróży.

Zgodnie z zawartą umową ramową Stadler dostarczy do BVG do 1500 wagonów metra. Jest to największy dotychczas zakup pojazdów w historii BVG, dzięki któremu operator może całkowicie wymienić posiadaną flotę pojazdów. Na chwilę obecną zamówionych zostało 376 wagonów. Duża liczba identycznych pociągów zwiększa kompatybilność floty, a co za tym idzie, elastyczność operacyjną przewoźnika. Stadler będzie także dostarczał przewoźnikowi części zamienne do pojazdów przez okres 32 lat.

Prezentowana na targach jednostka to dwuczęściowy skład wagonów JK o długości 25,5 metra, posiadający 28 miejsc siedzących i 114 miejsc stojących. Moc napędu wynosi 540 kW, a prędkość maksymalna 70 km/h.

Prezentacja metra JJK, BVG, Berlin Tor T10/50, 26.09.2024 r., godz. 16:15

Nowości Stadlera z zakresu sterowania ruchem kolejowym

Na stoisku Stadlera po raz pierwszy w centrum uwagi znajdą się również produkty z zakresu sterowania ruchem kolejowym. Jednym z przykładów jest Stadler NOVA Pro - wysokiej jakości modułowe rozwiązanie do opartego na dwukierunkowej wymianie danych sterowania pociągiem (CBTC). System jest kompatybilny z każdą siecią bezprzewodową i może być optymalnie zintegrowany z istniejącą infrastrukturą. Kolejnym przykładem jest Stadler NOVA Pro GoA4 – Depot – system, który w przyszłości będzie w stanie w pełni automatycznie zarządzać ruchem zajezdni kolei Waldenburg w pobliżu Bazylei.

System ten integruje pojazdy, infrastrukturę, usługi i technologię automatyzacji na najwyższym poziomie innowacyjności. Stadler NOVA Smartsense to zaawansowany system wspomagania maszynisty, który można indywidualnie konfigurować. Zapewnia zwiększone bezpieczeństwo prowadzenia pojazdów szynowych dzięki wysokiej jakości rozpoznawania obiektów. System znajduje zastosowanie w kolei miejskiej, tramwajach, bocznicach, ale może być także używany w pociągach dalekobieżnych / na liniach głównych (np. na dworcach).

Dobrze poinformowani pasażerowie

Wśród targowych nowości Stadlera znalazł się także modułowy system informacji pasażerskiej MOFIS® mający zastosowanie na dworcach autobusowych i peronach kolejowych. Zapewnia przede wszystkim dynamiczne informacje o czasach odjazdów (rzeczywistych, docelowych, usterkach, itp.), a w razie potrzeby przekazuje inne ważne komunikaty. Odpowiednio skonfigurowany, może również wspierać operatorów kolejowych w optymalizacji przewozów, na przykład poprzez skoordynowane przetwarzanie danych i optymalizację połączeń. Dzięki dużej liczbie interfejsów do systemów innych firm, istniejące dane mogą być wykorzystywane do informacji pasażerskiej bez dodatkowych nakładów. Importowanie danych rozkładu jazdy i informacji o trasie jest tak samo łatwe, jak eksportowanie danych operacyjnych.

Cyfrowa nastawnica

W obszarze sterowania ruchem kolejowym Stadler zaprezentuje również nowo opracowaną elektroniczną nastawnicę EUROLOCKING. Jest dowolnie skalowalna i może być stosowana w systemach kolei konwencjonalnej i wąskotorowej, a także w kolejkach górskich i systemach miejskich. System ma budowę modułową i może być dowolnie rozbudowywany.

EUROLOCKING to kolejny krok w kierunku cyfrowych nastawnic (DSTW). Technologia ta zastępuje tradycyjne systemy nastawnic platformą cyfrową. DSTW wykorzystuje nowoczesną architekturę IT i protokoły sieciowe aby umożliwić elastyczne, skalowalne i niezawodne sterowanie ruchem kolejowym. Wraz z dalszym rozwojem EUROLOCKING, spełnione zostaną standardy Eulynx.

Najwyższa dostępność i innowacyjne rozwiązania dla flot pojazdów

Na targach InnoTrans Stadler zaprezentuje swoją ofertę usług i serwisu, które gwarantują kompleksową obsługę i długoterminową wysoką dostępność pojazdów. W ramach usługi Full Service firma oferuje przeglądy zapobiegawcze i czynności naprawcze, a także rewizje. Usługa TSSSA zapewnia wsparcie techniczne oraz dostawę części zamiennych. Oba programy zapewniają najwyższą dostępność i optymalną usługę utrzymania floty.

Usługi modernizacji, rewizji i naprawy świadczone przez firmę Stadler pozwalają utrzymać wysoką wartość pojazdów i zapewnić ich osiągi na najwyższym poziomie. Modernizacje pozwalają wyposażyć pojazd w najnowsze technologie, rewizje utrzymują bezpieczeństwo eksploatacji i zapewniają zgodność z aktualnymi wymaganiami, a szybkie naprawy zapewniają niezwłoczny i bezpieczny powrót pojazdów do eksploatacji po wypadkach.

Rozwiązania cyfrowe: Stadler oferuje nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak system utrzymania ruchu oparty na monitorowaniu rzeczywistego stanu pojazdu (Condition Based Maintenance), rozszerzone funkcje RDS i rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa. Dzięki nim możliwe jest planowanie z wyprzedzeniem działań serwisowych, zwiększa się wydajność, bezpieczeństwo i dostępność eksploatowanej floty, oraz zapewnione jest ochrona przed cyber atakami.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Flirty Stadlera ułatwią przejazd ze Szwajcarii do Francji

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie kupią kolejne pociągi Flirt

Tabor i technika

Stadler Polska zbuduje dla bułgarskich kolei piętrowe Kissy

Tabor i technika

Zobacz również:

Flirty Stadlera ułatwią przejazd ze Szwajcarii do Francji

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie kupią kolejne pociągi Flirt

Tabor i technika

Stadler Polska zbuduje dla bułgarskich kolei piętrowe Kissy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5