PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii 285 wraz z linią 771 z Wrocławia do Świdnicy. Remont ma sfinansować dolnośląski marszałek w ramach RPO. PLK rozstrzygnęła już przetarg na końcowy odcinek linii, do Jedliny-Zdroju.
Kończą się prace przy studium wykonalności dla linii 285 prowadzącej z Wrocławia do Sobótki, Świdnicy i Jedliny-Zdroju. Ma ona przejąć część ruchu samochodowego z Wrocławia na południe województwa. PKP PLK właśnie ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej na odcinku Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście wraz z linią 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.
Wartość zamówienia to aż 150 mln złotych netto. Niedawno zwiększono zakres planowanych prac, w związku z czym dolnośląski urząd marszałkowski zdecydował się
dołożyć dodatkowe 14 mln złotych do planowanego dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Tym samym urząd marszałkowski dorzuci do inwestycji łącznie 57,6 mln zł, zaś 128 mln zł dołoży Unia Europejska w ramach RPO.
Według założeń przetargu, prace w systemie projektuj i buduj mają potrwać do końca 2020 roku. Roboty budowlane będą polegały na ograniczonej korekcie układu torowego, zakładającej przebudowę i przywrócenie parametrów technicznych, umożliwiających osiągniecie prędkości 100km/h; częściowej wymianie nawierzchni torowej w celu likwidacji istniejących ograniczeń prędkości (tor bezstykowy, szyny 49E1, podkłady betonowe PS-83); wykonaniu wzmocnienia podtorza, w zakresie utrzymania nacisku 196 kN/oś; przebudowie i dostosowaniu do wymagań TSI PRM wybranych istniejących peronów, budowie nowych peronów w miejscach zidentyfikowanych potrzeb przewozowych; ograniczonej rewitalizacji istniejących obiektów inżynieryjnych, dla wybranych lokalizacji rozbiórce istniejących i budowie nowych obiektów (dla nowoprojektowanych obiektów zapewnienie spełnienia nacisku 196 kN/oś)' odnowieniu lub przebudowie wybranych przejazdów kolejowych i podniesieniu kategorii niektórych z nich; adaptacji i odnowieniu wytypowanych istniejących budynków w związku z zabudową urządzeń srk; odnowieniu urządzeń systemu sterowania ruchem i wyposażenia łączności ruchowej a także rewitalizacji oświetlenia i zasilania.
Jest już wykonawca remontu końcowego odcinka linii, od Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Do ogłoszonego w tym roku przetargu
zgłosiło się dziewięciu wykonawców; wszyscy przekroczyli kosztorys. PKP PLK wybrała ofertę własnej spółki Dolkom, wartą 135 milionów złotych.