Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielka inwestycja na Dolnym Śląsku - jest przetarg na remont linii 285 do Świdnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielka inwestycja na Dolnym Śląsku - jest przetarg na remont linii 285 do Świdnicy
fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0 Wikim
PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii 285 wraz z linią 771  z Wrocławia do Świdnicy. Remont ma sfinansować dolnośląski marszałek w ramach RPO. PLK rozstrzygnęła już przetarg na końcowy odcinek linii, do Jedliny-Zdroju.

Kończą się prace przy studium wykonalności dla linii 285 prowadzącej z Wrocławia do Sobótki, Świdnicy i Jedliny-Zdroju. Ma ona przejąć część ruchu samochodowego z Wrocławia na południe województwa. PKP PLK właśnie ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej na odcinku Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście wraz z linią 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.

Wartość zamówienia to aż 150 mln złotych netto. Niedawno zwiększono zakres planowanych prac, w związku z czym dolnośląski urząd marszałkowski zdecydował się dołożyć dodatkowe 14 mln złotych do planowanego dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Tym samym urząd marszałkowski dorzuci do inwestycji łącznie 57,6 mln zł, zaś 128 mln zł dołoży Unia Europejska w ramach RPO.

Według założeń przetargu, prace w systemie projektuj i buduj mają potrwać do końca 2020 roku. Roboty budowlane będą polegały na ograniczonej korekcie układu torowego, zakładającej przebudowę i przywrócenie parametrów technicznych, umożliwiających osiągniecie prędkości 100km/h; częściowej wymianie nawierzchni torowej w celu likwidacji istniejących ograniczeń prędkości (tor bezstykowy, szyny 49E1, podkłady betonowe PS-83); wykonaniu wzmocnienia podtorza, w zakresie utrzymania nacisku 196 kN/oś; przebudowie i dostosowaniu do wymagań TSI PRM wybranych istniejących peronów, budowie nowych peronów w miejscach zidentyfikowanych potrzeb przewozowych; ograniczonej rewitalizacji istniejących obiektów inżynieryjnych, dla wybranych lokalizacji rozbiórce istniejących i budowie nowych obiektów (dla nowoprojektowanych obiektów zapewnienie spełnienia nacisku 196 kN/oś)' odnowieniu lub przebudowie wybranych przejazdów kolejowych i podniesieniu kategorii niektórych z nich; adaptacji i odnowieniu wytypowanych istniejących budynków w związku z zabudową urządzeń srk; odnowieniu urządzeń systemu sterowania ruchem i wyposażenia łączności ruchowej a także rewitalizacji oświetlenia i zasilania. 

Jest już wykonawca remontu końcowego odcinka linii, od Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Do ogłoszonego w tym roku przetargu zgłosiło się dziewięciu wykonawców; wszyscy przekroczyli kosztorys. PKP PLK wybrała ofertę własnej spółki Dolkom, wartą 135 milionów złotych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5