Partnerzy serwisu:

Wielka Brytania: Trzeci prywatny przewoźnik chce wejść na trasę Londyn-Edynburg

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wielka Brytania: Trzeci prywatny przewoźnik chce wejść na trasę Londyn-Edynburg
300 mln funtów chce zainwestować firma Alliance Rail Hondings w uruchomienie nowych połączeń między Londynem a Edynburgiem. Połączenia miałyby być nieco szybsze od dotychczasowych, obsługiwane pociągami Pendolino, które kursowałyby co godzinę.

Alliance Rail zamierza w najbliższym czasie przeprowadzić rozmowy z zarządcą infrastruktury Network Rail oraz z innymi operatorami prowadzącymi przewozy na linii East Coast Main Line w sprawie uruchomienia połączeń. Przewozy miałaby prowadzić spółka zależna firmy - Great North Eastern Railway.

Przewoźnik do obsługi linii zamierza zakupić 12 dziewięcioczłonowych pociągów Pendolino. Codziennie kursowałoby 14 par pociągów. Na razie nie wiadomo, czy pociągi zostaną zakupione bezpośrednio u producenta, czy będą wyleasingowane. Pociągi byłyby wersją składów Pendolino obsługujących linię West Coast Main Line przez firmę Virgin Trains, jednak zostałyby wzbogacone o rozwiązania spełniające normy TSI. Jednak zastosowanie taboru z wychylnym pudłem będzie wymagać także inwestycji infrastrukturalnych.

Pociągi miałyby w drodze między Londynem a Edynburgiem zatrzymywać się tylko w Newcastle. Zakładany czas podróży wyniósłby 3 godziny i 43 minuty, co byłoby wynikiem lepszym o 17 minut od dotychczas oferowanych połączeń. Sama podróż do Newcastle skróci się o 7 minut. Jak mówią przedstawiciele firmy Alliance, gdyby udało się podnieść dopuszczalną prędkość linii do 225 km/h (obecnie dopuszczalna prędkość to 200 km/h), wówczas udałoby się zredukować czas podróży do 3 godzin i 30 minut, jednak taka zmiana wymagałaby wcześniejszych prac modernizacyjnych, w tym modernizacji systemu sterowania ruchem, a to jest planowane najwcześniej na 2018 rok.

Ian Yeowart, dyrektor zarządzający w Alliance Rail Holdings uważa, że skrócenie czasu przejazdu na linii Londyn - Edynburg zachęci wielu pasażerów do przesiadania się z samolotów na pokłady pociągów.

Inwestycja, którą planuje firma, jest szacowana na kwotę około 300 mln funtów.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5