Eversholt Rail, Southeastern i Hitachi Rail ogłosiły modernizację szybkich pociągów serii 395 Javelin. Składy oferują dzisiaj usługi między London St Pancras i Kent. Modernizacja zabezpieczy na przyszłość jedną z najszybszych flot Wielkiej Brytanii, którą cechuje wysoki poziom niezawodności.
Jak podaje Hitachi Rail, składy 395 Javelin przynoszą Wielkiej Brytanii 1 miliard funtów wzrostu gospodarczego, dzięki turystyce do Kent. Modernizacja pierwszego z 29 składów rozpocznie się w marcu 2023 roku w bazie przewoźnika w Southeastern's Ashford. Umowa opiewa na 27 milionów funtów, co dzisiaj daje prawie 150 mln zł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy zaplanowano fazę związaną z projektowaniem i gromadzeniem materiałów.
Program obejmie remont całego wnętrza. Zaplanowano nowe dywany i siedzenia, a także nowe układy siedzeń dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Oprócz modernizacji systemu monitoringu, przebudowę przejdzie również system informacji pasażerskiej, w tym ekrany.
Pojawią się ładowarki USB obok siedzeń oraz oświetlenie LED. Przewoźnik zapowiada, że instalacja najnowszych rozwiązań cyfrowych w pociągach ułatwi sprawne zarządzanie pasażerami i monitorowanie infrastruktury.
Eversholt Rail, właściciel pojazdów, wdroży nowy system monitoringu wizyjnego, który w połączeniu z cyfrowymi narzędziami Hitachi Rail będzie oferować aktualne dane dotyczące liczby pasażerów i całkowitego obciążenia składu. Bieżące i dokładne informacje pozwolą przewoźnikowi Southeastern na długoterminowe planowanie oferty pod kątem zainteresowania klientów, a także zarządzanie utrzymaniem składów. Z kolei zewnętrzna technologia od Hitachi Rail w postaci kamer o wysokiej rozdzielczości zainstalowanych na dachu pomoże w monitorowaniu na żywo linii sieci trakcyjnej i otaczającego sprzętu.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Southeastern i Hitachi Rail, aby ulepszyć naszą flotę serii 395. Inwestycja zapewni, że nasze szybkie pociągi będą nadal gwarantować pasażerom HS1 doskonałą obsługę – mówi Paul Sutherland, dyrektor ds. obsługi klienta w Eversholt Rail.
Pociągi 395 Javelin to dwunapięciowy elektryczny zespół trakcyjny zbudowany przez Hitachi jako część rodziny Hitachi A-train AT300. Cała flota jest obsługiwana przez Southeastern. Seria 395 może kursować z maksymalną prędkością 225 km/h (To najszybsze tego typu składy w Wielkiej Brytanii) pod prądem przemiennym z sieci trakcyjnej 25 kV na linii HS1, zaś 160 km/h przy zapewnieniu prądu z „trzeciej szyny” 750 V DC na liniach konwencjonalnych. 395 to pierwszy pociąg zamówiony przez Anglików w Japonii. To także pierwszy pojazd szynowy wyprodukowany przez Hitachi, który został sprzedany europejskiemu klientowi
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.