Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem
fot. Hitachi Rail, CC BY 3.0, commons.wikimedia.orgWizualizacja pociągu dla HS2 produkcji Hitachi i Alstom
Potwierdziły się doniesienia o prawdopodobnym ograniczeniu projektu High Speed 2 przez rząd Wielkiej Brytanii. Potwierdził to oficjalnie premier Rishi Sunak podczas konwencji Partii Konserwatywnej.

Doniesienia, że planowana linia kolei dużych prędkości (HS2) miałaby kończyć się w Birmingham, a nie jak pierwotnie planowano – w Manchesterze – krążą od tygodni. Premier Wielkiej Brytanii unikał jednak odpowiedzi w tej kwestii. Dopiero podczas środowej konwencji Partii Konserwatywnej w trakcie końcowego przemówienia potwierdził, że rząd zamierza mocno zredukować plany i zakończyć projekt HS2.

– HS2 jest przykładem starego konsensusu. Koszty realizacji tego projektu podwoiły się, a uzasadnienie ekonomiczne tej linii znacznie osłabło wraz ze zmniejszeniem się liczby podróży służbowych po pandemii. Tym, którzy w pierwszej kolejności poparli projekt, mówię, że fakty się zmieniły. Zakończę więc tę długotrwałą sagę. Anuluję resztę projektu HS2 – przekazał podczas przemówienia Rishi Sunak, premier Wielkiej Brytanii.

Zdaniem premiera, anulowanie drugiego etapu budowy linii dużych prędkości do Manchesteru uwolni 36 miliardów funtów. – Każdy pens zostanie wydany na setki nowych projektów transportowych na północy i w regionie Midlands oraz w całym kraju – zapowiedział.

Nowym celem rządu ma być przede wszystkim projekt o nazwie Network North, który: „połączy nasze wspaniałe miasta na północy z Midlands”. W pełni zelektryfikowana linia pozwoliłaby na podróż z Manchesteru do Hull w 84 minuty, do Sheffield w 42 minuty a do Bradford w 30 minut. Wśród zapowiedzi padło także utrzymanie projektu wartego 12 mld funtów modernizacji połączenia Manchesteru z Liverpoolem, budowy tramwaju w Leeds oraz modernizacji autostrad A1, A2, A5 i M6. Premier obiecał także rozbudowę sieci tramwajowej w West Midlands czyli w obszarze metropolitalnym miasta Birmingham, elektryfikację głównej linii kolejowej w północnej Walii oraz realizację 70 projektów drogowych.

Projekt stworzenia HS2 powstał w 2010 roku, a w 2012 roku uzyskał rządową zgodę na jego realizację. Ówczesna minister transportu, Justine Greening, nazwała go „najważniejszym projektem w zakresie infrastruktury transportowej od czasu budowy autostrad”. Obecnie w budowie jest odcinek z Londynu do Birmingham. Na prace wydano już co najmniej 22,5 miliarda funtów, natomiast na przygotowania do drugiego etapu HS2, na przykład na wykup gruntów i nieruchomości, przeznaczono kolejne 2,3 miliarda funtów.

Pierwszy etap High Speed 2 z Londynu do Birmingham o długości ok. 225 km ma mieć ponad 100 km pojedynczych tuneli i 16 km wiaduktów. Będzie kosztować od 35 do 45 miliardów funtów i ma być gotowy w latach 2029-2033.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Zobacz również:

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

simetra 16 kwietnia 2023

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Wielka Brytania rozpoczęła budowę linii dużych prędkości HS2

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5