Spółka HS2 ogłosiła formalne rozpoczęcie budowy drugiej linii Kolei Dużych Prędkości w Wielkiej Brytanii. Realizacja inwestycji ma utworzyć aż 22 tysiące miejsc pracy.
Brytyjski rząd w kwietniu tego roku
podjął ostateczną decyzję o budowie High Speed 2 – kolei dużych prędkości łączącej Londyn z Birmingham, a w dalszej przyszłości z Manchesterem i Leeds. Rozpoczęcie prac zapowiadano "tak szybko, jak będzie to możliwe". Formalnie stało się to dziś, 4 września.
Jak czytamy w komunikacie odpowiedzialnej za projekt spółki HS2, w ramach pierwszego etapu prac zrealizowany ma zostać Londyn – West Midlands. Spółka przewiduje, że realizacja prac pozwoli utworzyć łącznie ok. 22 tysięcy osób, co ma wspomóc gospodarkę w walce ze skutkami pandemii. Jest to główny temat informacji prasowej spółki - wszyscy wykonawcy zostali poproszeni o zadeklarowanie liczby potrzebnych pracowników do realizacji, a nowe miejsca pracy chwali premier Boris Johnson.
Generalnym wykonawcą Main Works Civils Contractor (MWCC) pierwszego odcinka w West Midlands jest spółka Joint Venture Balfour, Beatty, Vinci (BBV JV). Drugi odcinek budują Eiffage, Kier, BAM Nuttall i Ferrovial (EKBF JV), kolejnym odcinkiem w okolicach Londynu zajmują się: Skanska, Costain i Strabag (SCS JV), a czwartym Bouyges, VolkerWessels i McAlpine (Align JV).
Pierwszy etap ma mieć 50 km tuneli i 16 km wiaduktów. Będzie kosztować od 35 do 45 miliardów funtów i ma być gotowy w latach 2029-2033. Więcej na temat nowej linii
piszemy tutaj.