FirstGroup zamówiła tabor do obsługi linii Londyn – Edynburg – donosi International Railway Journal. Podobnie jak wcześniej w przypadku zespołów trakcyjnych przeznaczonych na trasę do Hull, wybór padł na serię AT300 produkcji Hitachi. Pięć nowych ezt rozpocznie kursowanie pod koniec 2021 r.
Dla potrzeb nowego, taniego (cena biletu normalnego ma nie przekraczać 25 funtów) połączenia kolejowego z dworca King's Cross w Londynie do stolicy Szkocji przewoźnik zamówił pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii AT300. Ich prędkość maksymalna będzie wynosiła 200 km/h. Wartość kontraktu to ok. 100 milionów funtów. Wraz z taborem nabywca zamówił usługę jego utrzymania przez 10 lat od momentu dostawy.
Obsługiwane przez zamówione pojazdy połączenie Londyn – Edynburg ma zostać uruchomione jesienią 2021 r. Pociągi będą kursowały na zasadach otwartego dostępu, szeroko stosowanych w Wielkiej Brytanii. Czas podróży wraz z postojami na trzech stacjach pośrednich (w Stevenage, Newcastle i Morpeth) będzie wynosił nie więcej, niż 4 i pół godziny. Zamiarem operatora jest konkurowanie z licznymi w tej relacji tanimi połączeniami lotniczymi. Atutem kolei będzie z pewnością możliwość dojazdu bezpośrednio do centrów obydwu miast.
Zamówione jednostki mają zapewniać większą liczbę miejsc siedzących, niż w pociągach innych przewoźników na tej trasie. Pasażerowie będą mogli korzystać z sieci WiFi, klimatyzacji oraz gniazdek do ładowania urządzeń mobilnych. W cenę biletu będzie wliczony posiłek.
To kolejny kontrakt, zdobyty w ostatnich latach przez Hitachi na rynku brytyjskim. Niedawno informowaliśmy o dostawie pierwszego pojazdu tej samej serii
dla prywatnego przewoźnika Hull Trains, również należącego do grupy FirstGroup. Różnice między jednostkami mającymi kursować w obu relacjach to przede wszystkim rodzaj napędu (zespoły jeżdżące do Hull będą miały napęd spalinowo-elektryczny), a także nieco wyższa w przypadku Hull Trains prędkość maksymalna (225 km/h).