Remont odcinka Szczytno-Wielbark przeprowadziła we własnym zakresie fabryka Swedwood z grupy Ikea. Do dziś nie udało jej się znaleźć przewoźnika towarowego, ale udało się wywalczyć powrót pociągów pasażerskich. Nastąpił on 1 stycznia.
Firma Swedwood - należący do Ikei producent mebli - w 2011 roku w zaledwie dwa miesiące zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł własnych pieniędzy, a do tego otrzymała nieodpłatnie na potrzeby remontu materiały staroużyteczne o wartości 80 tysięcy złotych od zarządcy infrastruktury PKP PLK. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Od 1 stycznia 2013 roku, po 12 latach przerwy, do Wielbarka powróciły regularne kursy pasażerskie. Pociągi uruchomiły Przewozy Regionalne dzięki dofinansowaniu, które po długich negocjacjach przyznał Urząd Marszałkowski województwa Warmińsko-Mazurskiego. Podróż z Wielbarka do Szyman zajmuje 15 minut. Pociągi kończą bieg po kolejnych 14 minutach w Szczytnie. Odjazdy ze Szczytna następują o 5:10 i 13:12, a odjazdy z Wielbarka na godzinę 6:30 i 14:30. Cena biletu odpowiada standardowej taryfie Przewozów Regionalnych. - Rozkład jazdy został dostosowany do godzin pracy fabryki Swedwoodu - jednego z kluczowych przedsiębiorstw w regionie - mówi rzecznik Przewozów Regionalnych Michał Stilger.
Rzecznik nie chce jeszcze orzec, czy nowe połączenie jest sukcesem. - Przyglądamy się, jakim zainteresowaniem cieszą się nowe połączenia. Więcej informacji na temat liczby pasażerów korzystających z naszych pociągów na tej trasie będziemy mogli podać po przeprowadzeniu badań marketingowych w późniejszym czasie - obiecuje.